| کد خبر: 172552 |

◄ احداث جاده نقده به تمرچین آغاز شد

معاون ساخت و توسعه راه‌ها از آغاز عملیات اجرایی راه اصلی نقده-پیرانشهر-تمرچین خبر داد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌ها از آغاز عملیات اجرایی راه اصلی نقده-پیرانشهر-تمرچین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، محمدرضا کدخدا‌زاده در سفر به استان آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی راه اصلی نقده- پیرانشهر- تمرچین باهدف گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل شمال غرب کشور آغاز شد.

او در ادامه گفت: این پروژه علاوه بر تسهیل ارتباطات منطقه‌ای، برقراری ارتباط شهرهای نقده و پیرانشهر را به‌طور مستقیم و دیگر شهرهای منطقه را به‌صورت غیرمستقیم فراهم می‌آورد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها گفت: این پروژه بخشی از 41‌کیلومتر مسیر موجود نقده- پیرانشهر است که با استانداردهای راه اصلی چهار خطه می‌شود.

کدخدازاده ادامه داد:‌ در این محدوده همچنین با احداث کنارگذر چهار خطه نقده به طول 13.5کیلومتر، کنارگذر دوخطه پیرانشهر به طول حدود 9 کیلومتر و مسیر دوخطه پیرانشهر-تمرچین به طول هشت کیلومتر شبکه راه‌های منطقه تا مرز تمرچین به‌صورت استاندارد و ایمن تکمیل خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها همچنین افزود:عملیات اجرایی تقاطع محور چهار خطه نقده-محمدیار با مسیر راه‌آهن مراغه-ارومیه به اتمام رسید.

او ادامه داد: این تقاطع که با راه‌های اتصالی طرفین پل درمجموع به طول 5600متر شامل پل تقاطع با راه‌آهن با دهانه‌ای به طول هشت متر بر روی راه‌آهن نقده و شهرک صنعتی نقده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها ادامه داد: این پل با دهانه 22متری به‌صورت تقاطع غیره مسطح و شبدری با سه رمپ و یک لوپ و محور اصلی چهار خطه با یک دستگاه پل دو قلو هر دو با دهانه 22متری بر روی محور اصلی احداث‌شده است.

کدخدازاده افزود: 290هزار مترمکعب خاکریزی، چهارهزار مترمکعب بتن‌ریزی، 23‌هزار مترمکعب اساس، 17‌هزار تن آسفالت عمده عملیات اجرایی صورت گرفته در این تقاطع است. کدخدازاده اعتبار هزینه شده برای این پروژه را بالغ‌بر 15‌میلیارد تومان دانست و اعلام کرد: مساحت زمین‌های تملک شده بالغ‌بر هفت‌هکتار و به ارزش سه‌میلیارد تومان برآورد شده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.