| کد خبر: 172367 |

میرشفیع:

◄ افزایش دو برابری قیمت قیر، ساخت راه‌ها را کند کرده است

افزایش قیمت فرآورده های نفتی و افزایش قیمت دو برابری هر تن قیر بعد از افزایش نرخ دلار پروژه‌های ساخت راه‌ها را با کندی مواجه ساخته است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص آخرین وضعت ساخت آزادراه اصفهان-ایزدخواست-شیراز، کنارگذر جنوبی تهران و ادامه آزادراه همت تا کرج توضیح داد.

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه، تأمین مالی و پیشرفت پروژه آزادراه اصفهان-ایزدخواست-شیراز،  گفت: مسیر ایزدخواست تا شیراز متأسفانه چند سالی است که در مرحله ساخت مانده است و امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: برای تأمین مالی تکمیل این مسیر برنامه‌ریزی‌شده است و قرار شد تا 500 میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع به دلیل منافع مشترک در ساخت این مسیر تعلق گیرد.

به گفته‌ میرشفیع روسازی بتنی مسیر آزادراه شیراز به اصفهان نیز به طول 16 کیلومتر انجام‌شده  است و 6 کارخانه آسفالت برای ادامه کار روسازی به‌صورت فعال آماده هستند.

میر شفیع ادامه داد: تا سال گذشته از محل مصوبه قیر رایگان مقدار مناسبی قیر در اختیار ما برای پروژه‌ها قرار  می‌گرفت، اما افزایش قیمت ناگهانی قیر تا دو برابر قیمت سال گذشته، تحویل قیر  را با چالش مواجه ساخته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت  قطعه اصفهان تا ایزدخواست نیز گفت: این قطعه نیز مصوبه دولت جهت جذب سرمایه‌گذار را دارد  اما در مباحث قراردادی گره‌هایی وجود دارد، مطالعات فاز یک و 2 این قطعه را انجام داده‌ایم که اگر قرارداد منعقد شود، پروژه امسال آغاز می‌شود.

او گفت:امیدواریم در سال آینده تمام 222 کیلومتر این آزادراه به بهره‌برداری برسد.

به گفته میرشفیع افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و افزایش دو برابری هر تن قیر بعد از افزایش قیمت دلار پروژه‌ها ساخت راه را با کندی مواجه ساخته است.

آخرین وضعیت کنارگذر جنوبی تهران

وی درباره کنارگذر جنوبی تهران نیز گفت: این مسیر به طول 158 کیلومتر پیشرفت مناسبی دارد در منطقه 4 حدفاصل چرم شهر تا آزادراه قم روسازی انجام‌شده است و حدفاصل اتوبان قم تا اتوبان ساوه عملیات زیرسازی در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها  گفت:‌در منطقه 2 حدفاصل آزادراه ساوه تا جاده اشتهارد در این آزادراه روسازی در حال انجام است و در منطقه یک آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا جاده اشتهارد به طول 10 کیلومتر روسازی در حال انجام است بر این اساس امیدوارم هستیم که  آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیمه اول سال 98 تکمیل شود.

آزادراه همت تا کرج درگیر خرید منازل مسکونی در مسیر

میر شفیع در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت آزادراه همت- کرج نیز گفت:  در این پروژه مشکل تأمین منابع مالی هم از سوی دولت و هم سرمایه‌گذار وجود دارد.دولت و سرمایه‌گذار در خرید  منازل مسکونی در مسیر مشکل‌دارند و به همین دلیل این کار کند پیش رفته است.

به گفته میرشفیع برخی معارضان مسکونی باید به‌صورت نقدی تملک شوند که البته این معارضان هم سند ندارند و ما هم چون سند ندارند مشکل پرداخت داریم.

او هزینه تکمیل پروژه را 200 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت:‌ البته شهرک المهدی که یکی از معارضان این پروژه محسوب می‌شد، با 20 میلیارد تومان رفع معارض شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.