| کد خبر: 133963 |

◄ راه‌هایی برای حل مشکل ازدحام کامیون‌ها در خروجی اسکله شهید رجایی

ایجاد هماهنگی زمانی در تمام عملیات بارگیری، انجام تشریفات قانونی و تخصیص نوبت و زمان دقیق خروج به کامیون حامل بار می‌تواند راه حل نهایی حل مشکل ترافیک و ازدحام در گیت‌های خروجی اسکله شهید رجایی باشد.

تین نیوز

 ایجاد هماهنگی زمانی در تمام عملیات بارگیری، انجام تشریفات قانونی و تخصیص نوبت و زمان دقیق خروج به کامیون حامل بار می‌تواند راه‌حل نهایی حل مشکل ترافیک و ازدحام در گیت‌های خروجی اسکله رجایی باشد.

 

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این مطلب گفت: به منظور کاهش ترافیک و ازدحام  پشت گیت‌های خروجی اسکله رجایی همچنین پیشنهاد می‌شود پارکینگ‌ در خروجی به خیابان خروجی اسکله منتقل و پارکینگ خروجی بارهای داخلی و ترانزیتی تجمیع  شده و محوطه پارکینگ‌های موجود به ترمینال‌های کانتینری واگذار و پارکینگ جدید حتما قطعه‌بندی و شماره‌گذاری شود.

 

مالک نخعی با بیان این‌که محل پارکینگ  نباید هیچ تقاطعی با راه‌های اصلی داشته باشد و در مسیر رفت به سمت در خروجی باشد،  خواستار تکمیل اقدامات نرم‌افزاری انجام شده و ایجاد شرایط لازم برای کاهش زمان ترخیص و جلوگیری از ترافیک پشت گیت خروج شد.             

 

وی اظهار داشت: از جمله این اقدامات ثبت کامیون بارهای داخلی از پایانه باربری بعد از اعلام بار و تجمیع تمام در خواست‌های حمل بار و معرفی راننده با شماره تماس در دسترس و صدور مجوز ورود فقط از یک کانال تحت وب است که طی درخواست صاحب کالا یا نماینده قانونی وی و تایید نهایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان مدیریت حمل‌ونقل کشور صورت می‌گیرد.

 

وی گفت: همچنین ورود به اسکله برای تخلیه و یا بارگیری است بنابراین ورود کامیون‌های داخلی و خارجی در انتظار بار به محدوده اسکله بدون مجوز ممنوع شود.

 

این کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای باسکول خالی و ثبت کامیون در سیستم توزین و گمرک تطبیق با مجوز ورود، بارگیری از محوطه مورد نظر، باسکول پر و ثبت وزن محموله و شکل محموله همزمان با توزین و تطبیق مشخصات صاحب کالا و کالای بارگیری شده و ارسال دیتا به گمرک را از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک در اسکله رجایی دانست.

 

نخعی همچنین خواستار ثبت آمار ساعتی (هریک ساعت یک‌بار) از محموله‌های بارگیری شده به لحاظ تعداد و ارسال دیتا از باسکول به گمرک و قرار دادن کامیون و محموله در صف انفورماتیکی (غیر فیزیکی) خروج شد.

 

به گفته وی دادن وقت لازم به نمایندگان یا صاحب کالا و تعیین زمان دقیق حضور به منظور انجام تشریفات قانونی نوبت رسیدگی به اظهارات صاحب یا نماینده قانونی کالا و  اعلام لحظه به لحظه انجام تشریفات قانونی به راننده به‌وسیله sms به راننده در زمان صدور مجوز ورود به گمرک نیز از دیگر اقداماتی است که می‌تواند موجب کاهش ازدحام در گیت‌های خروجی اسکله رجایی شود.

 

 وی افزود: اعلام شماره پارکینگ و محل توقف کامیون از طریق sms به خطی نرم‌افزاری که مراحل ترخیص کالا از آن به راننده گزارش شده است و کنترل محل توقف اعلام شده راننده توسط دوربین‌های هوشمند مستقر در طول مسیر و تطبیق با اظهار راننده نیز از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک در خروجی‌های اسکله است.

 

این کارشناس حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:  اعلام پایان عملیات ترخیص گمرک از طریق  sms به راننده جهت خروج از پارکینگ و نیز اعلام به در خروجی و گیت مورد نظر و کنترل کامیون‌ها  از طریق دوربین‌های هوشمند مستقر در مسیر درهای خروجی و اعلام وضعیت با چراغ های سبز و قرمز نیز از دیگر اقداماتی است که می‌تواند برای کاهش ازدحام در اسکله رجایی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: تفکیک درهای ورودی و خروجی اسکله رجایی و ثبت تمام مراحل پس از باسکول بر حسب زمان بارگیری و توزین وزن پر، تنظیم جدول زمان بندی برای خروج بر حسب نوبت بارگیری تنظیم شده، انجام عملیات خروج حسب جدول زمان بندی شده و تعهد زمانی ترخیص‌کاران به حضور، جهت انجام تشریفات قانونی ترخیص نیز از دیگر راهکارهایی است که موجب کاهش ازدحام و ترافیک در گیت‌های خروجی اسکله رجایی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.