| کد خبر: 133132 |

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

◄ تدابیر ویژه دولت به منظور تولید مینی‌بوس برقی در کشور

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، از تدابیر ویژه دولت به منظور تولید مینی‌بوس برقی در کشور خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از تدابیر ویژه دولت به منظور تولید مینی‌بوس برقی در کشور خبر داد.
 
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امیر جعفرپور با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: از ابتدای اجرای قانون بودجه در سال 85، مسئله خروج خودروهای فرسوده، اصلاح سوخت و اصلاح کیفیت خودرو هم زمان مطرح شد و با پیشروی بررسی‌ها در این زمینه رابطه مستقیم بین این دو مجموعه یعنی کیفیت سوخت و خودرو بیش از پیش نمایان شد.
 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: طرح خرید مینی‌بوس‌ برقی در هیات دولت بررسی و برای جمع‌بندی نهائی به کمیسیون فرعی ارسال شده است.

 

جعفرپور با بیان این نکته که «بخشی از منابع خرید مینی‌بوس‌های برقی صرف خرید موتورسیکلت برقی و اتوبوس با سوخت پاک خواهد شد»، گفت: براساس تصمیم هیات محترم دولت مقرر شد تا تسهیلات ازران قیمتی در اختیار وارد کنندگان قرار بگیرد تا ورادات وسایل‌نقلیه پاک به کشور از صرفه اقتصادی خوبی برای سرمایه‌گذاران برخوردار باشد.

 

وی با اشاره به این‌که در این‌باره تا به امروز تصمیم قطعی گرفته نشده است، یادآور شد: دولت در صدد است تا با وارد کردن تعدادی از مینی‌بوس‌های برقی به کشور نسبت به دستیابی به فنآوری آن اقدام کرده و بومی‌سازی آن در کشور دنبال شود.

 

جعفرپور در بخش دیگری از سخان خود با بیان این‌که «بدون پیشرفت‌های همگام در صنعت خودرو و بهبود کیفیت سوخت دستیابی به نتایج مورد انتظار میسر نیست»، گفت: خودروسازی کشور در تکاپوی اجرای استاندارد یورو 4 به موفقیت‌های مطلوبی دست یافته است.

 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در رابطه با به‌کارگیری خودروهای برقی و دیزلی با هدف کنترل آلودگی هوا نیز، ابراز داشت: خوشبختانه در قالب مصوبه شورای اقتصاد تلاش شد تا که در کارگروه های تخصصی خودروهای برقی و دو نیرویی یا هیبریدی در حمل‌ونقل عمومی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

جعفرپور با تاکید بر این مهم که امید است که با در نظر داشتن وضعیت نابه‌سامان آلودگی هوا در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود خودروهای هیبریدی و برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشیم، تصریح کرد: به موضوع خودروهای برقی در سطح محدود و در حد ساخت محصول در تحقیقات دانشگاهی و برگزاری مسابقات پرداخته شده و پژوهش‌های مستمر نخبگان دانشگاهی در خصوص تولید این قبیل خودروها با جدیت ادامه دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا مینی‌بوس برقی نیز در سطح تحقیقات و تولید نمونه ساخته شده است اما، همچنان حمایتی جدی در خصوص تولید این محصولات صورت نگرفته است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.