نحوه توزیع آرمهای طرح ترافیک سال آینده اصلاح میشود
تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برخی انتقادها در خصوص نحوه توزیع آرمهای طرح ترافیک گفت: طرحی را تدوین کردهایم که در سال آینده نحوه توزیع آرمها اصلاح و تبعیضها از بین برود.
سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در خصوص نحوه صدور آرمهای طرح ترافیک، اظهار داشت: موضوع توزیع آرمهای طرح ترافیک هر سالی است که در تهران دنبال میشود و در این خصوص اقدامات خوبی در خصوص نظارت در توزیع آرمها صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: در چند سال گذشته از فناوریهای جدید برای صدور و توزیع آرمهای طرح ترافیک استفاده شده است و در واقع عمده فعالیتهای ما مبتنی بر فناوری بوده است.
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: روزی که در تهران کار را در خصوص صدور و توزیع آرمهای طرح ترافیک شروع کردیم مراجعات به صورت حضوری بود و روزانه هزاران نفر برای ثبتنام به دفاتر مربوطه مراجعه میکردند و در واقع این موضوع نظارت را سخت میکرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در طی این سالها تلاش شده است که کارها به صورت مکانیزه انجام گیرد و در واقع از ابتدای درخواست و در نهایت صدور مجوز تمامی کارها به صورت غیرحضوری و از طریق مکانیزمهای به روز انجام میگیرد.
وی افزود: در گذشته روزانه تعداد قابل توجهای از پرسنل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای کنترل خودروها در محدودههای طرح ترافیک مستقر میشدند که همین امر مشکلات زیادی را برای پلیس بوجود می آورد که در نهایت نظارت ما به صورت مکانیزم شد.
تشکری هاشمی تاکید کرد: در بیش از 106 معبر ورودی و خروجی طرح ترافیک و با استفاده از آخرین تکنولوژی ورود و خروج خودروها در محدوده طرح ترافیک کنترل میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در دو سال اخیر نگرش ما در محدوده طرح ترافیک از حجمی به صورت کیفی بوده است که در برنامه 5 ساله شهرداری نیز به این موضوع تاکید شده است، ضمن اینکه ما توجه ویژهای را به محدودههای زیست محیطی شهر داریم.
تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: سابقه توزیع آرمهای طرح ترافیک در کشور ما به شورای انقلاب برمیگردد که آن زمان این نهاد این مسئولیت را به عهده داشت و در همان زمان نیز کارتهای مربوطه به گروههای خاص تعلق میگرفت.
وی افزود: در این 30 سال گذشته ما تجارب خوبی را در خصوص توزیع آرمهای طرح ترافیک داشتهایم ضمن اینکه در سالهای گذشته نیز آرمهای طرح ترافیک به چند طبقه از جمله ارگانها، ادارات و نهادها و سهمیهبگیران و همچنین به گروه دوم از جمله شهروندان و شرکتهای خصوصی داده شده است.
وی افزود:معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تلاش کرده است کمترین مداخله را در خصوص سهمیهبگیران طرح ترافیک داشته باشد ضمن اینکه شهروندان عادی نیز میتوانستند با مراجعه به سایت مربوطه اطلاعات عادی خود را ثبت کنند و معاونت حمل و نقل ترافیک نیز پس از ثبت اطلاعات آنها و بر اساس امتیازات موردنظر آرم طرح ترافیک را در اختیار آنها قرار میدهد.
وی در خصوص امتیازات دریافت آرم طرح ترافیک گفت:محل سکونت افراد، شغل افراد، حساسیت شغلی و نوع شغل از جمله امتیازات مشخص شده در این زمینه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه جلسه با اشاره به انتقاد رئیس شورای شهر تهران در خصوص عدم طرح ترافیک به خبرنگاران و تبعیض بین این افراد، گفت: ما نیز این را قبول داریم ضمن اینکه ما بر اساس آمار کارتها آرمهای طرح ترافیک را در اختیار رسانهها قرار میدهیم.
وی گفت: مشکل در بعضی از رسانهها و خبرگزاریها به این گونه است که بجای اینکه آرم طرح ترافیک را در اختیار خبرنگار بگذارند، آن را در اختیار دبیر، مدیرمسئول و افراد ویژه قرار میدهند که ما نیز به این موضوع اعتراض داریم.
وی تاکید کرد: در سال آینده ما طرحی را در خصوص نحوه توزیع آرمهای طرح ترافیک مدنظر داریم که قطعا با اجرای این طرح این تبعیضها از بین خواهد رفت.
تشکری هاشمی گفت: از 4 میلیون خودرو در تهران 100 هزار خودرو آرم طرح ترافیک دریافت میکنند که این آرمها نیز به صورت روزانه و هفتگی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: از 100 هزار آرم طرح ترافیک که در شهر تهران توزیع میشود حدود 10 الی 12 هزار آرم در اختیار آژانسها - 10 هزار آرم در اختیار جانبازان، معلولان و خانواده معظم شهدا - 5 هزار آرم در اختیار خبرنگاران و مابقی آرمهای طرح ترافیک در اختیار وزارتخانهها، دستگاه قضایی و انتظامی و نهادهای دیگر قرار میگیرد.