بازدید سایت : ۴۹۳۸۸
| کد خبر ۲۹۶۴۷۵
کپی شد

تردد حدود ۱۳ درصد جمعیت کشور از پایانه‌ های مسافری تهران

مدیرعامل سازمان پایانه های شهر تهران از تردد حدود ۱۳ درصد جمعیت کشور از پایانه های مسافری پایتخت خبر داد.

تردد حدود ۱۳ درصد جمعیت کشور از پایانه‌ های مسافری تهران
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان پایانه های شهر تهران از تردد حدود ۱۳ درصد جمعیت کشور از پایانه های مسافری پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تهران پنج پایانه مسافربری اصلی دارد که سالانه پذیرای بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر هستند و حدود ۱۳ درصد جمعیت کشور سفرهای بین شهری خود را از طریق این مراکز انجام می دهند.

این آمار تنها شامل شهروندان تهرانی نیست و بیانگر نقش ملی پایانه های پایتخت در شبکه حمل ونقل جاده ای کشور است.

 

پایانه جنوب بزرگ ترین و قدیمی ترین پایانه مسافربری تهران است که در میدان راه آهن واقع شده و عمدتا سفرهای طولانی مدت به استان های جنوبی، شرقی و جنوب غربی کشور را پوشش می دهد.

این پایانه نقش محوری در حمل ونقل بین شهری ایفا کرده و روزانه هزاران مسافر را جابه جا می کند.

پایانه شرق در بزرگراه شهید یاسینی، مجاور سه راه تهرانپارس قرار دارد و به عنوان مرکز اعزام مسافر به شهرهای شمالی، شمال شرقی و شمال غربی کشور شناخته می شود.

موقعیت جغرافیایی این پایانه آن را به یکی از پرترددترین مراکز حمل ونقل مسافری پایتخت تبدیل کرده است.

پایانه غرب در نزدیکی میدان آزادی واقع شده و خدمات گسترده ای به مسافران مسیرهای غرب، شمال غرب، جنوب غرب و حتی مقاصد مرزی غرب کشور ارائه می دهد.

این پایانه با امکانات نسبتا مدرن، از مراکز کلیدی جابه جایی مسافر در تهران محسوب می شود.

پایانه بیهقی (پایانه شهید کلانتری) در میدان آرژانتین، از موقعیت مرکزی برخوردار بوده و مسافران را به مقاصد مختلف از جمله شمال، غرب و جنوب کشور منتقل می کند.

نزدیکی به مراکز اداری و دسترسی آسان به مترو، این پایانه را برای بسیاری از شهروندان گزینه ای محبوب کرده است.

پایانه شمال یا پایانه تجریش که کمتر از دیگر پایانه ها شناخته شده، بیشتر برای سفرهای کوتاه مدت و منطقه ای به کار می رود.

این پایانه با هدف ارائه خدمات به ساکنان مناطق شمالی تهران فعالیت می کند و در کاهش بار ترافیکی سایر پایانه ها نقش دارد.

مدیرعامل سازمان پایانه ها، با اشاره به لزوم تقویت نقش فرهنگی و خدماتی پایانه ها گفت: پایانه ها صرفا مکان های انتقال مسافر نیستند، بلکه بسترهای مهمی برای اجرای برنامه های فرهنگی، خدماتی و اجتماعی نیز هستند.

حمیدرضا رحمانی همچنین به حضور فعال نیروهای بسیج در پایانه ها اشاره کرد و افزود: برگزاری ایستگاه های صلواتی، مناسبت های مذهبی، اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی از جمله فعالیت هایی است که با همراهی بسیجیان در سطح پایانه ها اجرا می شود و موجب ارتقای روحیه عمومی و رضایت مسافران شده است.

از سوی دیگر، مدیران پایانه ها نیز بر افزایش کیفیت خدمات تاکید دارند.

محمدحسین عبداللهیان مدیر پایانه مسافری جنوب، اعلام کرد: افزایش سطح رضایتمندی مسافران از خدمات ارائه شده در پایانه، نیازمند تعامل و همکاری نزدیک بین همه ارگان ها و شرکت های مسافربری فعال در این مجموعه است.

توسعه زیرساخت ها، نوسازی ناوگان، هوشمندسازی سامانه های اطلاعاتی و بهبود کیفیت فضای انتظار از جمله برنامه هایی است که در دستور کار سازمان پایانه های شهر تهران برای ارتقای تجربه سفر قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.