| کد خبر: 254688 |

پیاده‌ سازی رویکرد طرح توسعه پیرامون حمل و نقل عمومی در تهران

مهم ترین مزیت اجرای طرح توسعه پیرامون حمل و نقل عمومی (TOD) را می توان ایجاد شهری انسان محور و پیاده مدار، با محوریت اولویت دهی به حمل و نقل عمومی در مقیاس های مختلف شهری برشمرد.

تین نیوز

مشاور عالی معاونت هماهنگی امور مناطق از عزم شهرداری تهران برای پیاده سازی رویکرد طرح توسعه پیرامون حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: این مهم با ارائه راهکارها در مناطق ۲۲ گانه محقق خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  میثم نوروزیان، مشاور عالی معاونت هماهنگی امور مناطق با بیان اینکه طبق مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح های توسعه ی شهری باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که در نهایت آن توسعه ای از شهر صورت گیرد که بیشترین دسترسی مکان های مسکونی، فراغت و کار را از طریق پیاده به سیستم حمل و نقل همگانی فراهم کنند، گفت: مهم ترین مزیت اجرای طرح توسعه پیرامون حمل و نقل عمومی (TOD) را می توان ایجاد شهری انسان محور و پیاده مدار، با محوریت اولویت دهی به حمل و نقل عمومی در مقیاس های مختلف شهری برشمرد که این مهم در هماهنگی کاهش بار ترافیک از طریق تمرکز کاربری ها حول ایستگاه های حمل و نقل عمومی و تغییر سفرها میسر خواهد بود و در نهایت به ایجاد فضاهای عمومی شهری پویا و پر رونق در شهر منجر خواهد شد.

بر همین اساس شورای شهر تهران در آخرین برنامه توسعه شهر و هم در برنامه بودجه سالانه طی بندی شهرداری را موظف به رعایت رویکرد TOD در برنامه های شهرداری کرده است.

نوروزیان در ادامه افزود: با توجه به رویکرد مذکور در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران کمیته های TOD تشکیل، همفکری ها و آموزش های لازم به این کمیته ها ارائه و مطالبات کمیته های مذکور احصاء شد و در همین راستا شهرداران مناطق ۲۲ گانه به عنوان رئیس کمیته TOD منطقه مصمم به تشکیل جلسات منظم با معاونت ها و پیاده سازی صحیح اجرای این رویکرد از طریق مشاورین خبره شهرسازی و ترافیک در مناطق هستند.

مشاور عالی معاونت هماهنگی امور مناطق خاطرنشان کرد: طبق منویات شهردار تهران مبنی بر حل سه مشکل عمده شهر تهران (ترافیک،آلودگی هوا و بافت فرسوده) با رویکرد TOD در سطح شهر، معاونت های حمل و نقل ترافیک، شهرسازی و معماری و هم چنین معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در سیاست گذاری و پیگیری اجرای صحیح این مهم در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مشارکت و همکاری های لازم را به عمل می آورند.

باتوجه به اینکه سال ۱۴۰۲ بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با محوریت TOD یا توسعه ی شهر بر مبنای حمل و نقل عمومی است تاکنون اقداماتی در برخی مناطق ۲۲ گانه شهر صورت گرفته که انتظار داریم تا اواسط تابستان سیاست گذاری هر منطقه ای در این خصوص احصا شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.