| کد خبر: 254293 |

شهرداری به جای طرح مسکن فکری برای آلودگی هوای پایتخت کند

ناصر امانی گفت: یکی از خواسته های ما از شهرداری این بود که که خاطره استقبال از بهار دهه ۹۰ که در شهر تهران اجرا می شد، این اتفاق بار دیگر بیفتد که متاسفانه برای سال نو شاهد نبودیم.

تین نیوز

ناصر امانی گفت: یکی از خواسته های ما از شهرداری این بود که که خاطره استقبال از بهار دهه ۹۰ که در شهر تهران اجرا می شد، این اتفاق بار دیگر بیفتد که متاسفانه برای سال نو شاهد نبودیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در مورد کارکرد یکساله شهرداری تهران گفت: نمی توان در مورد شهرداری قضاوت یکپارچه کرد، چرا که در بعضی از حوزه ها وضع خوب بوده و نسبتاً عملکرد رضایت بخشی داشته و در بخش هایی هم عملکرد قابل قبول نیست و مورد انتقاد ما است.

وی در ادامه توضیح داد: در بخش مالی و اقتصادی به نظرم شهرداری عملکرد خوبی داشته است. حداقل درآمدهای شهرداری که برای بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود، صدر درصد در حال تحقق است که این نقطه قوت برای حوزه مالی شهرداری تهران است.

امانی در ادامه مطرح کرد: اقداماتی هم در حوزه عمرانی رخ داده است؛ مانند استارت ادامه یادگار امام، فعال کردن مجدد پروژه شهید شوشتری و شهید بروجردی که در ۶ ماهه اول سال آینده قرار است به بهره برداری برسد وحدود ۱۲ مورد تقاطع و دوربرگردان به بهره برداری رسیده است. فعالیتی که شرکت های خاکریزان در زمینه کانال های زیر سطحی شهر تهران انجام می دهند از دیگر کارهای خوب عمرانی شهرداری است. در حوزه فنی و عمرانی مقاوم سازی پل های سواره روی شهر تهران هم خوب عمل شده است. در کل در حوزه عمرانی فعالیت قابل قبول و رضایت بخشی صورت گرفته است.

این نماینده در مورد اقدامات مثبت شهرداری تهران گفت: در بافت فرسوده عملکرد در حد تغییر ضوابط صورت گرفت. تلاش شد در این یکسال مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی گرفته شود و مشوق هایی که در گذشته به سازندگان و مالکین در بافت فرسوده داده می شد تا به سمت نوسازی بروند، فعلاً در حد تغییر ضوابط به خوبی صورت گرفته است. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ این موضوع عملیاتی شود.

امانی در مورد عملکرد نادرست شهرداری در برخی حوزه ها مطرح کرد: اما در حوزه حمل و نقل که مهمترین دغدغه مردم و جز اولویت های اول ما بوده، اصلاً عملکرد شهرداری رضایت بخش نبوده است. من کاری به دلایل شهرداری ندارم، ولی به هر حال توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران وظیفه شهرداری است. دولت باید کمک کند، ولی در نهایت وظیفه شهرداری است و در این زمینه متاسفانه شهرداری عملکرد خوبی نداشته است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: موضوع دوم که شهرداری به درستی عمل نکرده در حوزه آلودگی هوا است. ما در دو اولویت اول مردم تهران (حمل و نقل و آلودگی هوا) که به اتفاق در نظرسنجی ها گفتند جزء مشکلات اساسی شهر است، نتوانستیم اتفاق خاصی را رقم بزنیم و از این جهت ما رضایت در این بخش نداریم.

امانی ادامه داد: به اعتقاد ما اگر شهردار تهران اولویت برنامه اش را به جای مسکن، حمل و نقل قرار می داد، ما شاهد اتفاقات بهتری بودیم. درست است که مردم مشکل مسکن دارند و اجاره نشین هستند، اما قبل از حل مشکل مسکن مردم مشکل تنفس دارند. آلودگی هوا به حیات و تنفس مردم ارتباط دارد.

امانی افزود: اینکه تردد مردم در شهر راحت باشد و ترافیک روانی داشته باشیم یا هوای پاک داشته باشیم، مقدم بر حل مشکل مسکن مردم است. این مشکل را باید به یک وضع نرمالی برسانیم، بعد در جهت حل مشکل مسکن قدم برداریم. من معتقد هستم شهرداری به جای اولویت مسکن باید اولویت خود را حمل و نقل قرار می داد. من به عنوان نماینده به این عملکرد شهرداری تهران اعتراض دارم.

او در مورد دیگر عملکرد نادرست شهرداری در یکسال اخیر گفت: ما در حوزه نگهداشت هم از عملکرد شهرداری تهران ناراضی هستیم؛ بویژه در حوزه پسماند. یعنی در بخش نگهداشت در حوزه پسماند واقعاً از عملکرد شهرداری رضایت نداریم و معتقد هستیم که باید شیوه مدیریت پسماند در شهر تهران به طور کامل عوض بشود. این روش شاید به درد دهه گذشته می خورد، ولی الان پاسخگو نیست و باید حتماً شهرداری تهران در این روش تجدید نظر کند.

امانی در مورد مصوبه برج باغ ها که سر وصدای زیادی درست کرده است، اظهار داشت: مصوبه برج باغ ها که در شورای پنجم به تصویب رسیده، از نظر ما خیلی سختگیرانه است. ما می گوییم آنجا مالکین باغ ها احساس باخت کردند. درست است که قفل محکمی بر در باغات تهران زده شد، ولی انگیزه را برای حفظ و نگهداری باغات در مالکین کشت. ما معتقدیم باید مالکین تشویق شوند تا روی به خشک کردن و از بین بردن باغات نیاورند.

امانی در ادامه توضیح داد: درست است که عملکرد گذشته به باغات تهران آسیب زد و به دلیل اینکه نظارت کافی نبود در اجرای پروژه ها کاری کردند که ریشه درختان آسیب دید و ۷۰ درصد باغات عملاً خشک شدند.

ولی لازمه اش این نبود که شما به طور کامل کار را قفل کنید تا مالکین دست به خشک کردن باغات بزنند. ما می گوییم باید یک بازی برد-برد باشد که هم مالک احساس برد بکند و هم باغات حفظ شود. مالک را نباید وادار کنیم برود درخت ها را خشک کند و باغات را از بین ببرد و در درازمدت از شورا و شهرداری مجوز ساخت بگیرد. باید برای حفظ باغ خود او تشویق شود.

در مورد عدم زیباسازی شهر برای عید نوروز امانی گفت: یکی از خواسته های ما از شهرداری این بود که خاطره استقبال از بهار دهه ۹۰ که در شهر تهران اجرا می شد، این اتفاق بار دیگر بیفتد که متاسفانه برای سال نو شاهد نبودیم. در صورتی که امسال ما دو عید داشتیم، یکی نوروز و دیگری ماه مبارک رمضان. لذا لازم بود که شهرداری تهران به شکل مضاعف به استقبال از بهار و رمضان می رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.