| کد خبر: 236727 |

دلایل افزایش ترافیک پایتخت چیست؟

بار ترافیک شهری در پایتخت نسبت به ۲ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

تین نیوز

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ (مرفوک) گفت: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری کلاس‌های درسی را برگزار می‌کنند، اما بار ترافیک شهری در پایتخت نسبت به ۲ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ مجید رنجبر افزود: باتوجه به آمار ۶ ماهه اول و دوم سال نسبت به مدت مشابه سال ٩٩ درصد قابل توجهی افزایش بار ترافیکی داریم.

وی اضافه کرد: شروع بار ترافیکی در این مدت از ساعت ۶ و ١٠ دقیقه صبح بوده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال ٩٨ نیز افزایش بار ترافیکی را نشان می‌دهد.

رنجبر با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش بار ترافیکی تغییر در اجرای ساعت طرح ترافیک است، گفت: طرح ترافیک قبلا از ساعت ۶ صبح شروع می‌شد اما در دوران شیوع ویروس کرونا ساعت شروع طرح به هشت و ٣٠ دقیقه صبح تغییر کرد و این یک و نیم ساعت فرجه باعث شد حجم زیادی از مردم راس یک ساعت مشخص وارد خیابان‌ها شوند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: از دیگر دلایل افزایش بار ترافیکی پایتخت می توان به لغو محدودیت‌های کسب و کار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی نیز کاهش یافت، این امر را در افزایش ترافیک کلانشهر تهران دخیل ارزیابی و اضافه کرد: استفاده از این وسایل به یک سوم مدت مشابه قبل از شیوع کرونا رسیده است و دو سوم دیگر به دلیل ترس از فضای بسته مترو و اتوبوس از خودروهای شخصی برای تردد استفاده می‌کنند.

سرهنگ رنجبر با بیان اینکه در روزهای گذشته ساعت خروج از طرح ترافیک چهار عصر و این ساعت اوج بار ترافیکی در محدوده طرح است، اظهار کرد: تداخل ورود و خروج در این ساعت باعث افزایش سنگین ترافیک شده بود.

وی گفت: اگر در ساعت محدودیت تردد شبانه خارج از محدوده طرح ترافیک به خاطر هر تخلفی جریمه شویم جریمه محدویت شبانه نیز اعمال می‌شود و محدودیت تردد شبانه در تهران همچنان پا برجاست اما  مردم برای انجام امورات خود در این ساعت از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

سرهنگ رنجبر افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و وارونگی هوا، این حجم از ترافیک سنگین در تهران بحث آلودگی هوا را در پی دارد و به طور قطع آلودگی نسبت به گذشته بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش بار ترافیکی باعث استفاده بیشتر مردم از موتورسیکلت می‌شود، افزود: استفاده از این وسیله باعث افزایش آلودگی هوا و صوتی می‌شود چراکه هر موتورسیکلت چند برابر یک خودرو می‌تواند  آلودگی تولید کند.

سرهنگ رنجبر افزود: حال که ساعت طرح ترافیک به حالت قبلی برگشته، بهتر است محدودیت تردد شبانه لغو شود تا بار ترافیکی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیافتد شهروندان بعضی از کارهای شخصی خود را می‌توانند در ساعاتی از شب انجام دهند و همین موضوع باعث کاهش ترافیک در عصر می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.