| کد خبر: 71701 |

◄ مسیرها و هزینه حمل خودرو با قطار + جدول

تین نیوز | حمل خودرو با قطار از تسهیلاتی است که در کنار کاهش مصرف حامل‌های انرژی، به کاهش تولید آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی و کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها می‌انجامد ضمن آنکه برای مسافران نیز بسیار مقرون به صرفه است.

به گزارش تین نیوز، حمل خودرو ‌با قطار، از تسهیلاتی است که برای مسافران سیستم ریلی کشور در نظر گرفته شده است.

به اعتقاد کارشناسان حمل خودرو با قطار می تواند ضمن آنکه برای مسافران بسیار مقرون به صرفه باشد باعث کاهش مصرف حامل‌های انرژی، کاهش تولید آلایند‌ه‌های زیست‌محیطی و کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها شود.

مرتضی جعفری، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن چندی پیش گفته بود: به منظور کاهش مصرف سوخت و بنزین و همچنین کاهش ترافیک جاده‌ای برای بسیاری از مسیرها قطارهای با ظرفیت حمل خودروی مسافر در نظر گرفته شده است.

در این راستا شرکت رجا به عنوان یک شرکت حمل و نقلی پیشرو در صنعت حمل و نقل ریلی به منظور پاسخ‌گويي به تقاضای موجود، ضمن راه اندازی خدمات حمل خودرو در مسير كرمان- مشهد به صورت يك روز در ميان با اضافه كردن سرويس در مسير تهران- بندرعباس، اين خدمات را افزايش داد.

گفتنی است شركت حمل و نقل ريلي رجا به عنوان تنها شركت ارائه دهنده سرويس حمل خودرو با قطار در كشور، علاوه بر مسيرهای ياد شده در ۱۳ محور: تهران-مشهد، تهران-تبريز، تبريز-مشهد، تهران-شيراز، شيراز-مشهد، تهران-بندرعباس، اصفهان-بندرعباس، بندرعباس-مشهد، تهران-يزد، يزد-مشهد، تهران-زاهدان، تهران-كرمان و تهران-اهواز خدمات ارائه می كند.

مواردی که باید مسافر در مبدا بدان توجه کند:
- ساعت حركت درج شده روی بلیت حمل خودرو، آخرین زمان پذیرش خودرو جهت اعزام از مبدا حركت  بوده و شروع پذیرش خودرو از ساعت ۸ صبح روز حركت قطار تعیین می‌گردد.

- جهت خودروهای عبوری از ایستگاه تهران، لازم است بلیت حمل خودرو در مسیر دوم، با یك روز فاصله از روز ورود قطار حمل خودرو به تهران صادر گردد.

- برای دستیابی به سطح ایمنی بیشتر، میزان بنزین موجود در باك خودروهای تحویلی (در هنگام تحویل به انبارتوشه جهت بارگیری به واگن های خودروبر)، نباید بیشتر از یك چهارم حجم باك باشد.

 - به لحاظ ضرورت رعایت موارد ایمنی خودروها، «سرباطری» در مبداء جدا و در مقصد مجدداً نصب می‌گردد.

- امكان حمل خودرو با ارتفاع بیش از ۱۵۸ سانتی متر و همچنین عرض بیش از ۱۸۰ سانتی متر(اكسل پهن) با واگن حمل خودرو وجود ندارد و رعایت این بند در هنگام خرید بلیت حمل خودرو كاملا ضروری است.

- از پذیرش هرگونه وسائل و لوازم اضافی (غیر از جك و زاپاس) در داخل خودرو خودداری می‌شود و هیچگونه ادعایی در این خصوص در هنگام تحویل خودرو به مالك پذیرفته نمی شود.

- از صاحبان خودروهای اعزامی تقاضا می‌شود، در خصوص وجود هر گونه نقص و یا آسیب‌دیدگی قبلی و یا كسری لوازم خودروهای اعزامی با مسئولین اعزام، همكاری و هماهنگی لازم معمول دارند تا در مقصد با مشكلات عدیده مواجه نگردند.

- برای خودروهای «صفركیلومتر» كه هنوز شماره نشده‌اند، شش رقم آخر شماره شاسی به جای شماره پلاك درج می شود. همچنین ارائه برگه فروش، هنگام تحویل خودرو، الزامی است.

- برای ارسال خودروهای سازمان ها داشتن معرفی از سازمان الزامی است.
برای خودروهای گذر موقت و عبوری، صدور بلیت با شماره پلاك گذر موقت، فقط تا قبل از به اتمام رسیدن زمان مجوز عبور، مجاز است.

- ارائه اوراق شناسایی مالك، سند و كارت مالكیت خودرو، هنگام تحویل دادن و تحویل گرفتن آن الزامی می‌باشد.

- حق بیمه خودرو برمبنای درصدی از ارزش خودرو به صورت جداگانه محاسبه و در زمان پذیرش خودرو دریافت خواهد شد.

- پذیرش خودروهای خاموش،معیوب و تصادفی امكانپذیر نبوده و فقط خودروهای روشن پذیرفته می شود.

مواردی كه باید در مقصد انجام شود:
- به محض اطلاع از ورود خودرو به مقصد نسبت به ترخیص و تحویل خودرو با در دست داشتن مدارك مثبته (كارت ماشین ، كارت شناسایی معتبر) اقدام ، در غیر این صورت بعد از ۲۴ ساعت اولیه تا ۶ روز ،روزانه ۱۵۰۰۰ریال و از روز هفتم به بعد روزانه ۳۰۰۰۰ریال بابت حق توقف و هزینه انبارداری محاسبه و دریافت خواهد شد.

- برای تحویل خودرو ارائه كارت شناسایی معتبر شخص معرفی شده در بارنامه حمل خودرو كه در مبدا تكمیل شده الزامی است و از تحویل خودرو به افراد غیر و بدون مدارك مثبته خودداری خواهد شد.

- در صورت تأخیر در تحویل خودرو در مقصد پس از ۲۴ ساعت تاخیر در تحویل خودرو ۵۰درصد كرایه برگشت داده می‌شود و در صورت عدم تحویل خودرو در مقصد ۱۰۰درصد كرایه برگشت داده می‌شود.

شرایط استرداد بلیت حمل خودرو
- استرداد ۹۰ درصد بهای بلیت تا ساعت ۱۲روز قبل از حركت
- استرداد ۷۰ درصد بهای بلیت از ساعت ۱۲روزقبل از حركت تا ۳ ساعت مانده به حركت
- استرداد ۵۰ درصد بهای بلیت از ۳ ساعت مانده به حركت تا زمان حركت

بعداز حركت درج شده روی بلیت و بارگیری خودرو بلیت حمل خودرو قابل استرداد نیست.

یادآوری های مهم در زمینه حمل خودرو با قطار
برای دریافت خسارت تاخیر، متقاضیان محترم می ‏توانند با به همراه داشتن اصل لاشه بلیت و كارت شناسایی معتبر با مراجعه به یكی از نمایندگی های فروش بلیت شركت رجا نسبت به دریافت خسارت اقدام كنند.

در صورت مفقود شدن بلیت حمل خودرو طبق مقررات بلیت المثنی صادر می‌شود. اطلاعات مورد نیاز حمل خودرو با قطار  شامل تاریخ و ساعت حركت، شرایط تحویل خودرو و ... بر روی برگه بلیت درج می‌گردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یعقوب غفاری فتح 0 0

    سلام ،آیا امکان حمل خودرو از همدان به مشهد وجود دارد