◄ قطارهای مسافری توان پرداخت بدهی خود به راه آهن را ندارند
مدیرعامل مهتاب سیر جم: بانک ها واگن را به عنوان وثیقه نمی پذیرند، افزایش ۲۹ درصدی بلیت قطار هم مشکلات ما را حل نکرد. بخش مسافری ریلی نیازمند حمایت جدی است.
ناصر غفاری، مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم، در نشست خبری مشکلات سرمایه گذاری در بخش مسافری ریلی را تشریح کرد. وی از عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات، مشکلات وثیقه گذاری واگن ها، تورم و ناکافی بودن افزایش قیمت بلیت قطار به عنوان مهم ترین موانع توسعه این بخش یاد کرد.
وی افزود: «تورم نیز فشار مضاعفی بر ما وارد کرده است. اگر تسهیلات سال گذشته پرداخت می شد، تعداد بیشتری واگن بازسازی می کردیم. اما اکنون با افزایش هزینه ها، توان ما کاهش یافته است. بانک ها واگن را به عنوان وثیقه نمی پذیرند و لازم است اراده ای خارج از راه آهن به آنها تکلیف کند که واگن ها را به عنوان وثیقه قبول کنند.»
عضو هیات مدیره انجمن شرکت های مسافری ریلی ادامه داد: «پرونده ای به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارجاع شده و این سازمان از ما سند واگن خواسته است. راه آهن تأیید کرده که واگن ها متعلق به شرکت ماست، اما اخذ سند با موانع بروکراتیک و بدهی های شرکت به راه آهن گره خورده است.»
غفاری در خصوص افزایش قیمت بلیت قطار گفت: «مدیرعامل راه آهن سال گذشته دفاع خوبی در شورای عالی ترابری داشتند، اما نتیجه آن برای ما تنها افزایش ۲۹ درصدی بود که هیچ یک از برنامه های ما را پوشش نداد. حقوق یک مهماندار قطار ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است و پرداخت همین حقوق حداقلی نیز برای ما دشوار است.»
وی همچنین به مشکلات بخش مسافری در حوزه لوکوموتیو اشاره کرد و گفت: «حتی اگر لوکوموتیوی به سیر نرود، ما باید حقوق پرسنل را پرداخت کنیم. بدهی شرکت ها به راه آهن بابت لوکوموتیو نیز چالش بزرگی است. خوشبختانه مدیرعامل راه آهن اذعان کرده اند که شرکت ها توان پرداخت این بدهی ها را ندارند و اگر منابع مالی داشتند، قطعاً بدهی خود را پرداخت می کردند.»
اظهارات مدیرعامل مهتاب سیر جم نشان می دهد بخش مسافری ریلی ایران با مشکلات جدی در حوزه تأمین مالی، وثیقه گذاری، تورم و هزینه های عملیاتی مواجه است. بدون اصلاح ساختار تأمین تسهیلات و حمایت جدی دولت و بانک ها، بازسازی ناوگان و توسعه خدمات ریلی مسافری با چالش های جدی روبه رو خواهد بود.
چه بیانات تلخی ...
بوروکراسی برای امضای سند واگن ها در راه آهن!!!!!!
یعنی چه؟ یعنی رییس راه آهن برای امضای این اسناد، که گره بزرگی را از کار شرکتها باز می کند، تاخیر دارد. چرا تاخیر دارد؟!!!! خیلی ها می دانند چرا. متاسفیم که کسی چون میعاد صالحی رییس راه آهن جمهوری اسلامی است. خدا به داد برسد.
از ده تا نظر9تلش حمله به صالحی توسط دزدها با کامنت است تابلو شده
همه چیز برای شما رایگانه مانور تعمیرات امداد در بلاک موتورخانه احتمالی و از همه مهمتر دیزل .....
وام 4درصدی هم میگیری حالا طلبکار هم هستید
مدیرعامل یکی از شرکتها میگفت برای امضای سندهای واگنها از سوی میعاد صالحی مرا حدود یک ماه معطل کردند و بعد مجبورم کردند که علیرغم میل باطنی خود کاری انجام دهم تا امضاها انچام شود. چه جیزی بدتر از این باید شاهد باشیم تا نتیجه بگیریم که وضع راه آهن خراب است؟
این نیز بهانه واهی برای نپرداختن حق این مردم مظلوم توسط مفتخواران رانت خوار است آقای غفاری از کنار شما خیلی ها به نو ن نوا رسیدن مثل نوری و خان احمدی