| کد خبر: 236669 |

◄ تعرفه لکوموتیو باید بیش از 1.5 برابر میزان فعلی باشد

تعرفه لکوموتیو دستکم باید بیش از یک و نیم برابر میزان فعلی، با شرایط پرداختی مشخص و منظم باشد در غیر این صورت هزینه های اقتصادی آن نیز باید دیده شود.

تین نیوز

ماهنامه صنعت حمل و نقل در شماره 383 خود در گزارشی به بررسی مشکلات شرکت های مالک لکوموتیو پرداخته است.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از این گزارش که در آن با تعدادی از مدیران شرکت های مالک لکوموتیو گفت و گو شده،  مجتبی لطفی رئیس کارگروه لکوموتیو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی به مطالبات شرکت های مالک لکوموتیو از شرکت راه آهن اشاره کرده و گفته است: صاحبان بار هزینه حمل را به شرکت راه آهن پرداخت کرده اند اما راه آهن در پرداخت مطالبات شرکت های مالک لکوموتیو کوتاهی می کند. مطالبات بخش خصوصی لکوموتیو در سال 1399، حدود 300 میلیارد تومان بوده که اکنون به 550 میلیارد تومان رسیده است! و این شرکت ها 8-7 ماه مطالباتشان را دریافت نکرده اند.

خشایار حسینی مدیرعامل شرکت الوند نیرو نیز با توجه به حجم سرمایه گذاری مورد نیاز در تامین ناوگان حتی دست دوم و مقایسه آن با سایر شقوق سرمایه گذاری و نرخ برگشت سرمایه در آنها، گفته است:  به نظر می رسد تعرفه لکوموتیو دستکم باید بیش از یک و نیم برابر میزان فعلی، با شرایط پرداختی مشخص و منظم باشد در غیر این صورت هزینه های اقتصادی آن نیز باید دیده شود.

طاهر افشار مدیرعامل شرکت راه آهن کشش نیز در مورد کمبود لکوموتیو در کشور خاطرنشان کرده است: در مقایسه با بعضی کشورها نسبت به تعداد واگن موجود در کشور، تعداد لکوموتیو کافی داریم ولی عوامل دیگری  مانند کندی تخلیه  و بارگیری، کمبود دیزل های مانوری و یک خطه بودن بعضی از خطوط، تاثیر مستقیمی در کاهش بهره وری لکوموتیوها دارد.

ناصر غفاری مدیر عامل شرکت مهتاب سیر جم  عنوان کرده که چیزی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم کاهش لکوموتیو گرم یا همان لکوموتیو در سرویس است. مهمترین چالش پیش رو در صنعت ریلی قطعا در چند سال آینده تامین لکوموتیو گرم (در سرویس) است که ضرورت دارد در مورد آن چاره اندیشی شود.

برای مطالعه فایل کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    فکر نمیکنید که با افزایش تعرفه لکو ، مزیت نسبی حمل و نقل ریلی در مقابل جاده تضعیف میشه؟ فکر نمیکنید سهم هزینه حمل و نقل در هزینه تمام شده ی تولید ( که همین الان دو برابر نرم جهانی هست) بالا میره؟ دلیل نمیشه فشار ناکار آمدی خودتون رو از جیب مشتری جبران کنید؟
    اینکه راه آهن طلب شما رو نمیده چرا بارش رو از طریق گران کردن تعرفه میندازید سر مشتری ؟