| کد خبر: 268900 |

◄ رکوردزنی سفر با قطار به معنای سود شرکت های ریلی نیست

امروز خبری خوشی برای حمل ونقل ریلی کشور از سوی مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام شد که مسافران سالانه ریلی از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد و رکورد جابه جایی مسافران با قطار شکسته شد؛ رکوردی که به اعتقاد شرکت های حمل ونقل ریلی با توجه به افزایش مسافران قطار لزوما به معنای بهبود وضعیت شرکت های حمل ونقل ریلی نیست.

تین نیوز

امروز خبری خوشی برای حمل ونقل ریلی کشور از سوی مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام شد که مسافران سالانه ریلی از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد و رکورد جابه جایی مسافران با قطار شکسته شد؛ رکوردی که به اعتقاد مدیران شرکت های حمل ونقل ریلی لزوما به معنای بهبود وضعیت شرکت های حمل ونقل ریلی نیست.

به گزارش تین نیوز، ناصر غفاری؛ مدیر عامل شرکت مهتاب سیر جم در این باره به خبرنگار ما گفت: رکوردی که اعلام شده نسبت به سال قبل و در حدود افزایش 5 الی 6درصدی بوده و نمی توان این رقم را لزوما به معنای بهبود شرایط اقتصادی شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری قلمداد کرد.  به عبارتی در سال جاری نسبت به سال قبل تعداد مسافر بیشتری جا به جا شده است اما این افزایش تغییری در شرایط اقتصادی و زیان دهی شرکت های حمل ونقل ریلی ایجاد نکرده و مشکلات به مانند قبل به قوت خود باقی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه درصد افزایش بلیت قطار در سال جاری نسبت به هزینه ها عقب ماندگی محسوسی را نشان می دهد؛ تصریح کرد: نکته حایز اهمیت این است که در طول هشت سال گذشته قیمت بلیت قطار رشد 13 درصدی داشته؛ پرواضح است که این رقم نسبت به هزینه های بازار بسیار عقب است. گرچه افزایش تعداد مسافران بهبودی حاصل می کند اما این بهبود بسیار حداقلی است و با توجه به عقب ماندگی قیمت بلیت قطار نسبت به هزینه های مسافر این رشد عددی نمی تواند این عقب ماندگی را جبران کند و خلاهای مالی شرکت های حمل ونقلی با رقم های کنونی بلیت قطار پر نمی شود.

ناصر غفاری
ناصر غفاری،مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم-عضو هیئت مدیره شرکت انجمن های ریلی مسافری

وی درباره لزوم افزایش قیمت بلیت قطار با توجه به افزایش هزینه ها خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بلیت قطار از دهم خردادماه سال جاری لحاظ شد و با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها، هزینه های کارمزد و فروش بلیت، هزینه های خدمات ایستگاهی، گرانی اقلام پذیرایی و هزینه های مواد مصرفی مسافران و نیز سایر هزینه های ثابت و متغیر باید اعلام کرد افزایش تعداد مسافران برای شرکت های حمل ونقل ریلی به معنای سودآوری نیست و مسافران هزینه هایی رو به شرکت های حمل ونقلی تحمیل می کند با قیمت حداقلی بلیت قابل برگشت نیست.

تعرفه لکوموتیو باید بیش از 1.5 برابر میزان فعلی باشد

غفاری در پایان با اشاره به پیشنهاد انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی به شرکت راه آهن جهت افزایش قیمت بلیت قطار اذعان داشت: گرچه تعیین قیمت بلیت قطار همیشه با ملاحظات فضای عمومی جامعه همراه بوده اما با توجه به عقب ماندگی های قیمت نسبت به هزینه ها و نیز مشکلات و چالش هایی که شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری با آن دست به گریبان هستند موکدا افزایش حتی سه برابری قیمت بلیت قطار در شرایط کنونی بجاست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 2

    وقتی هر سفر تبریز به مشهد رو معادل دو سفر حساب می کنند، وقتی هر سفر اهواز به مشهد رو معادل دو سفر حساب میکنند، انظار این رکوردشکنی ها هم می‌ره😂😂😂😂

  • ناشناس 5 1

    تمام سود است چون اگر راه آهن بخواد هزینه واقعی رو بگیره همه شرکت های وابسته به باند پورسید آقایی و سعید نژاد و... که اسم خودشونو گذاشتن خصوصی باید جمع کنن برن