| کد خبر: 266027 |

مدیرکل صنایع ریلی دریایی وزارت صمت :اعلام کرد:

◄ عزم وزارت صمت بر افزایش حداکثری ظرفیت تولید صنایع ریلی

مدیرکل صنایع ریلی دریایی وزارت صمت در حاشیه جلسه با تولیدکنندگان صنعت ریلی از خالی ماندن 60 تا 80 درصدی ظرفیت تولید این صنایع خبر داد و بر عزم وزارت صمت در فعالسازی حداکثری ظرفیت تولیدکنندگان تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرکل صنایع ریلی دریایی وزارت صمت در حاشیه جلسه با تولیدکنندگان صنعت ریلی از خالی ماندن 60 تا 80 درصدی ظرفیت تولید این صنایع خبر داد و بر عزم وزارت صمت در فعالسازی حداکثری ظرفیت تولیدکنندگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دکتر روح اله ارجمندی با بیان این که امروز بر اساس استراتژی مقام عالی وزارت و معاونت صنایع حمل و نقل و دفتر صنایع ریلی در وزارت صمت میزبان تولیدکنندگان محصولات ریلی بودیم، اظهار کرد: مقرر شده است سلسله جلساتی با فعالان تولید، قطعه سازان و بهره برداران حوزه ریلی داشته باشیم و چالش ها و دیدگاه های فعالان این صنعت را بررسی کنیم تا با کمک هم بتوانیم چالش ها را برطرف کنیم و صنایع ریلی را به جایگاه درخور و مناسب این صنعت برسانیم.

وی بیان کرد: امروز در نخستین جلسه ای که در خدمت تولید کنندگان بودیم بحث ساختار شکست، خودکفایی و عمق داخلی سازی محصولات و احصای ظرفیت واقعی تولید و توانمندی ها را مورد بررسی قرار دادیم. بررسی استانداردهای تولید و تجربه ها و ظرفیت های صادرات و کمک به اخذ استانداردهای صادراتی برای ورود به بازارهای جدید را نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

مدیرکل صنایع ریلی دریایی وزارت صمت یادآور شد: تلاش می کنیم با تشکیل کنسرسیوم و تجمیع توانمندی ها و افزودن محصولات جدید به سبد محصولات تولیدکنندگان و حمایت از صادرات، ظرفیت های تولید داخل را افزایش دهیم.

ارجمندی با بیان این که اگر ظرفیت های تولید داخل را به خوبی فعال کنیم نیازی به واردات واگن و لوکوموتیو و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز صنعت ریلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: دغدغه ای که شرکت های تولیدی فعال در حوزه ریلی دارند عموما بر فعال نبودن ظرفیت تولید به صورت کامل و استفاده آنها از 20 تا 30 درصد ظرفیت تولید است. بنابراین با کار سپردن به شرکت های داخلی می توان 60 تا 80 درصد ظرفیت شرکت ها که در حال حاضر خالی مانده است را پر کرده و قابلیت های این شرکت ها را به نحو احسن فعال کنیم.

مدیرکل صنایع ریلی دریایی وزارت صمت در پایان خاطرنشان کرد: این جلسات ادامه خواهد داشت و جمع بندی این جلسات، برنامه راهبردی سال 1403 وزارت صمت در صنایع ریلی خواهد بود تا نیاز کشور با اتکا و حمایت حداکثری از صنایع و تولیدکنندگان داخلی صنعت ریلی، برآورده شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 5

    احسنت آقای دکتر ارجمندی
    مقابل مافیای عجیبی که در این دو سال اخیر با بزرگنمایی نیاز کشور به دنبال واردات لکوموتیو و اخیرا واگن مسافری هستند بایستید

    • کارشناس ریلی 3 3

      آقای ناشناس
      مافیا اشخاصی هستند که تولید واگن ولکوموتیو را در کشور انحصارا در دست دارند و هرجور می خواهند می تازند وقیمت می دهند از طرفی عرضه پاسخ گوئی به نیاز کشور را هم ندارند واز وام ها و فاینانس های دولتی هم تا بخواهید استفاده کرده اند و خود را چاق کرده اند
      تا واردات آزاد نشود اینها درست نخواهند شد
      همگی هم از مدیران ارشد سالیان گذشته راه آهن هستند که علی رغم تخلفات گسترده آزاد و راحت زندگی می کنند

    • ناشناس 2 2

      آقای به ظاهر کارشناس ریلی!
      یعنی به نظر شما این که شما یک دفعه نیاز بازار کشور به لکوموتیو را حداقل به اندازه 10 برابر بزرگتر می کنید، خیرخواهی مردم است؟ قطعا این کار شما و دوستانتان هم از جنس مافیاست