| کد خبر: 264795 |

◄ نامه 5 تشکل ریلی به رئیس جمهور رفتار مدیریت راه آهن را خشن تر کرد!

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ریلی با انتشار مصاحبه تصویری خود با یکی از رسانه ها در شبکه اجتماعی این انجمن اظهار کرد: بعد از نامه 5 تشکل ریلی به رئیس جمهور و استمداد از ایشان ، کسی به فریاد ما نرسید و مدیریت راه آهن هم خشن تر شد.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ریلی با انتشار مصاحبه تصویری خود با یکی از رسانه ها در شبکه اجتماعی این انجمن اظهار کرد: بعد از نامه 5 تشکل ریلی به رئیس جمهور و استمداد از ایشان ، کسی به فریاد ما نرسید و مدیریت راه آهن هم خشن تر شد.

سبحان نظری بیان کرد: مدیریت راه آهن با دیدن این اخبار منتشره پیرامون استمداد تشکل های ریلی از رئیس جمهور ، رفتارها را مقداری خشن تر و سرمایه ستیزتر کرد.

وی افزود: بعد از انتشار این نامه، راه آهن دست به اقداماتی زده که سابقه نداشته و یا بسیار کم سابقه بوده است؛ مثلا برای بعضی از شرکت ها صورتحساب هایی با ارقام بسیار بالا ارسال شده و این شرکت ها را بابت حساب های غیرمنطقی و موهوم در 10 سال گذشته بدهکار کرده است!

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های ریلی افزود: مثلا برای یکی از بزرگترین شرکت های مالک ناوگان ریلی یکباره از سوی راه آهن مبلغ حدود 250 تا 300 میلیارد تومان صورتحساب با عناوین مختلف ولی بدون مبنا صادر شده، با این توجیه که شرکت باید در 10 سال گذشته این مبالغ را پرداخت می کرده و نکرده است؛ در حالی که روح شرکت ها هم از چنین بدهی ای خبر نداشته است.

وی که در این مصاحبه با نود اقتصادی سخن گفته است، بیان کرد: متاسفانه این اتفاق فقط برای یک شرکت نیفتاده و برای چندین شرکت رخ داده است. در یک اقدام غیرمنطقی و از نظر ما بی مبنای دیگر، شرکت راه آهن به شرکت هایی که ناوگان زیر 600 دستگاه دارند اعلام کرده تا اطلاع ثانوی پروانه بهره برداری این شرکت ها ابطال شده و این در حالیست که این شرکت ها پروانه معتبری دارند که سررسید آنها فرانرسیده است. این بدان معنی است که تعداد قابل توجهی از ناوگان 30 هزار دستگاهی کشور به خاطر یک رویکرد سیاستی غلط، زمین گیر خواهند شد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 45 27

    حامیان سیاسی میعاد صالحی که با وجود این کارنامه بسیار منفی و بچگانه که در نظام مقدس جمهوری اسلامی سابقه نداشته از او حمایت می‌کنند

    • ناشناس 37 27

      با این اوضاع اخلاق و رفتار فاجعه آمیز مدیریت فرعون وار پس دیگر چرا در برنامه هفتم توسعه باز هم نوشته اند سهم حمل ریلی باید از 8 درصد فعلی به 30 درصد برسد؟؟؟؟
      مگر بخش خصوصی مغزش را خر گاز گرفته که دوباره پولش را بیاورد بریزد زیر پای همچین مدیرانی ؟؟؟

    • راشدی 25 37

      جریان سرقت و چپاول و یغما که سالهاست در راه آهن لانه گزیده آن در حال یاوه سرایی برای منافع نامشروع و کثیف خود هستند نهاد های امنیتی و اطلاعاتی به غیر از حراست راه آهن کاملا واقف به امور هستندو جریان امر را به ریس جمهور گزارش می دهند این روش های نخ نما شده دیگر برای باند پورسید آقایی و سعید نژاد و.. جواب نمی ده الکی زور نزنید
      این قلم مزد بگیر ها هم بگید خفه شن

    • ناشناس 31 18

      آقای راشدی!
      حالا برفرض که خفه شدند! به تو چی میرسه؟ برو به فکر نون باش که با فحش دادن چیزی به تو نمی ماسه! :))

    • جعفری 13 22

      در سالهای اوج چپاول و یغما در سال 1392به بعد تا سال 1395ما بعنوان دلسوزان راه آهن گزارش جامعی را از وضعیت اسف‌بار راه آهن. تهیه و به مقامات دولتی ارائه کردیم و سر منشا های فساد و دزدی را که از جاهای مختلف بخصوص از رجا به راه آهن منتقل شده بودند را معرفی و خواستار بر خورد با آنها شدیم لکن دولت... وقت از مدیر عامل وقت خود حمایت کور کورانه کرد آخرش هم نهایت راضی شدند یکی از عوامل مشکل دار را تغییر دهنداونهم.... بود .....

    • ناشناس 21 5

      اتفاقا از سوی مسولان چاپلوس پرور ، شاید چیزی با فحش دادن بماسه

    • راشدی 19 11

      ناشناس همین که شما ناراحت باشید برای من خوشحال کنندس .... جریان دزدی قطع بشه حال میکنم

    • ناشناس 14 17

      یکی از اصلی ترین ریشه های ناکارآمدی راه آهن ، همین بخش های به ظاهر خصوصی است که... در راه آهن خون می مکند و بخش اصلی دیگر عقب ماندگی معطوف به اغلب مدیران منفعل و ناکارآمد است

    • ناشناس 0 1

      تین نیوز و اوباش رسانه ای اش با تیتر های واهی و طی یک عملیات هماهنگ تخریب دکتر صالحی را کلید زده اند باند سرقت و چپاول و یغما که سالها در راه آهن با مثلاً خصوصی سازی مشغول سرقت و چپاول و خیانت بودندکه با آمدن دکتر صالحی همه نقش بر آب شد

  • ناشناس 29 25

    پس با این حساب راه آهن دیگر یک شرکت نیست بلکه سرزمینی مثل مصر قدیم است که یک سلطان مثل ... بر آن حکومت می کند.
    منتظر منجی راه آهن هستیم

    • ناشناس 16 10

      احسنت. درود بر شما

  • ناشناس 24 19

    بخش خصوصی ریلی از سالها پیش تقریبا در تمامی امتحانات خود (بحثهای فنی، مباحث ملی، سرمایه اجتماعی، ...) مردود شده است. الان هم سبحان نظری و دوستان، در این فقره، خیلی رندانه بسیاری از کوتاهیها و ضعفها و لختیهای بخش خصوصی را مطرح نمیکنند مثل فاجعه اخیری در ریل پرداز سیر که اطلاعات و قوه قضاییه ورود کردند و راه آهن هم نسبت به برخی شرکتها و افراد واکنش کاملا قاطع و صحیحی نشان داد.

    برای جناب سبحان نظری و کسانیکه مشکل حافظه تاریخی دارند رجوع به شماره های قبلی مجله تخصصی انجمنشان (از ابتدای دهه 90 تا قبل از دکتر صالحی) و مرور ناله های مطرح شده را اکیدا توصیه میکنم.

    بد نیست دوستان بخش خصوصی بجای این همه فرافکنی و مظلوم نمایی به اصلاحات ایرادات عدیده خود بپردازد و چابکتر شود و در شان کشور عمل کند.

    • ناشناس 17 20

      فعلا که اگر بخش خصوصی را حذف کنند، راه آهن باید عزا بگیرد!!

    • ناشناس 14 13

      چرند نفرمایید. اگر بخش خصوصی سرمایه های خود را نمی آورد که شما مزدورمدیران ناکارآمد ، الان در راه آهن دستمزد مدیر کلی نمی گرفتی که بنشینی پای لپ تاپ و پشت سر بخش خصوصی بدگویی کنی برای یک لقمه نان!

    • ناشناس 3 9

      خطاب به ناشناس سوم:
      چرند را که شما میفرمایی!!

  • بازنشسته راه آهن 29 24

    باسلام
    آقای دکتر نظری را نمی شناسم اما صحبت های ایشان دلسوزانه واز روی انصاف بیان می شود
    مشکل اینست که گوش شنوا در کشور وجود ندارد سابقه نداشته است که با این حجم مخالفت نسبت به یک مدیر رو برو باشیم اما وزیر مربوطه هیچ نظری به نظرات بیرونی نکند آنچه مشخص است یا زور وزیر نمی رسد یا خودش هم با میعاد صالحی هم دست است و یا برای ایشان حضور میعاد صالحی شرط وزیر شدن بوده است در غیر این صورت این حجم سوء مدیریت در تاریخ راه آهن بی سابقه است این حجم نادانی در صدور دستورات واین حجم عناد بچه گانه با بخش های مختلف این صنعت خود رکورد دیگری است بر افتخارات دکتر صالحی و از آن سو شاهد هستیم که همه دولت وهیئت وزیران ومجلس چشم خود را به نابودی راه آهن وبخش خصوصی مربوطه بسته اند انگار به همه گفته شده راه آهن را نابود کنید تا جاده پیروز شود مهم هم نیست پرسنل چه می خواهند وسرمایه بخش خصوصی در حال نابودی است واز آن مهمتر زیر ساخت های گران کشور دربخش ریلی در حال نابودی است.
    خداوند انشالله خودش به حمل ونقل ریلی نظزی بیافکند
    دوستان حقوق بگیر صالحی هم لطفا مانند آدم های بی منطق بازهم صالحی را منجی عالم راه آهن معرفی نکنند

    • ناشناس 7 31

      تو بهتره بری منتظر مردن باشی

    • ناشناس 23 9

      ناشناس ...
      بترس از گردش چرخ روزگار.
      برای بازنشسته ای که دیگر هیچ منافعی در راه آهن ندارد و از سر دلسوزی برای سرزمین و مردمش دست به قلم شده آرزوی مرگ می کنی؟
      خدا به عمر ایشان و البته شما که معلوم است جوان هستی برکت بدهد برادر عزیز. ان‌شاءالله اوضاع کشور به قدری اصلاح شود که حتی شما را هم در کسوت مدافعان حقوق مردم و اصلاح چهره ی حاکمیت مقدس خود ببینیم.

    • بازنشسته راه آهن 23 15

      برادر ناشناس نون خور دکتر صالحی مگر نانی که صالحی به شما میرساند چقدر ارزش دارد که آرزوی مرگ برای کسی میکنید که سی سال عمر خودش را برای راه آهن که نه برای کشور گذاشته در صورتی که میتوانست با تخصصی که دارد مانند گدا زاده های مسئولین به کشور دیگر فرار کند وزندگی بهتری تجربه کند روزگار به نوبت است این هم خواهد گذشت عمر ما هم در دست پروردگار است که اگر دست شما بندگان خدا بود امروز هم زنده نبودیم

  • ناشناس 23 13


    بد نیست صورت حسابهای مورد اشاره ایشان برای شرکتهای ریلی، منتشر شود تا همگان خود درباره مربوط یا نامربوط بودن آن صورتحسابها نظر بدهند و یکطرفه هم نزد قاضی نرویم تا راضی برگردیم.

  • امیر علی 22 16

    برای تین نیوز بسیار متاسفم که فقط نظرات مخالف دکتر صالحی را منتشر میکند. اما نظر من در جواب به مخالفین را شایسته انتشار نمی داند.

    دور هم بنشینید و بدگویی کنید و خوش باشید.

    • ناشناس 9 14

      اتفاقا تین نیوز آن قدر آزادگی دارد که حتی نظرات کامنت نویس های مزدور مدیران بی کفایت را هم منتشر می کند تا از کارفرمای خود که یک لقمه نان برایشان مد نظر دارد دفاع کنند!

    • امیر علی 12 8

      با شما موافق نیستم آقا یا خانم ناشناس.
      اولا مودبانه و درست صحبت کنیدو بنویسید.
      ثانیا چندین بار مطالبی در حمایت از دکتر صالحی با استدلالات درست و لحن مودبانه نوشته بودم که متاسفانه منتشر نشد. گله من از بابت این تبعیض بود که امیدوارم دیگر اتفاق نیفتد. والسلام

    • امیرعلی دوم 10 13

      امیرعلی بزرگوار همه جا کامنت می ذاری بد و بیرا به راه آهنی های قبلی می گی. دیگه چی نوشته بودی که منتشر نشده؟

  • ناشناس 19 18

    "و این شرکت ها را بابت حساب های غیرمنطقی و موهوم در 10 سال گذشته بدهکار کرده است!"

    این جمله دکتر نظری اگر درست و قابل اثبات باشد، باید دکتر صالحی را برکنار کرد اما اگر صرفا اتهام باشد باید دکتر نظری را محکوم و محاکمه کرد. مگر میشود صورتحساب الکی صادر کرد؟؟

    • ناشناس 16 17

      کاری ندارد که! زنگ بزنید از شرکت های ریلی بپرسید تا به شما همه انواع صورتحساب ها و جرایم غیرقانونی و غیرشرعی وضع شده را توضیح دهند.

    • ناشناس 14 3

      صادر کرده اند دوست عزیز.
      برای شرکتها صادر شده و ظاهرا غیر از شرکتهای وابسته به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ، بقیه شرکتهای غیروابسته به راه آهن صورتحساب ها را عودت داده اند و نپذیرفته اند. برخی از شرکتها هم در تلافی رفتارهای عجیب و غریب اخیر راه آهن، در حال تنظیم شکایت علیه راه آهن هستند و دادگاه هم قطعا مانند حکم مشابه قبلی رای به نفع این شرکتها صادر خواهد کرد که طبیعتا از محل بودجه عمومی کشور باید به این شرکتها پرداخت شود. این یعنی تحمیل خسارت به بیت المال بر اثر سوء تدبیر و رفتار غیرعقلانی برخی مدیران راه آهن.
      اینکه چرا شرکت های تابعه صندوق پس انداز راه آهن حاضر به عودت صورتحسابها نشده اند هم دلیلش واضح است: صندوق با پول پرسنل راه آهن شکل گرفته و این جور خرج ها از جیب آنهاست نه از جیب مدیرعامل راه آهن و اطرافیانش. بنابراین به راحتی میتوان از جیب پرسنل به نفع مدیران راه آهن خرج کرد!

    • ناشناس 1 6

      جدی میفرمایید؟؟
      میخوان از راه اهن شکایت کنند؟؟
      باید متن شکایتشون خیلی خوندنی باشه! خصوصا اون دسته از شرکتهایی که در خود صنف ریلی هم مشهور به دادن زیرمیزی و رومیزی هستند!! :)))

    • ناشناس 5 1

      خب عزیز دل شما چرا زیرمیزی زوری می گیری که بخش خصوصی بیچاره مجبور باشه بریزه تو حلقومت؟ نگیر خب برادر من. نگیر تا سفره ها این قدر حرام نباشه.

  • ناشناس 14 9

    اگر مجوز شرکتهای ریلی فقط با نظر شخصی مدیر عامل راه آهن بتواند حذف ویا بی اعتبار شود سرمایه گذاری در بخش ریلی خیلی ابلهانه است چون سرمایه گذاری که در امور ریلی انجام شود برای هیچ کجای اقتصاد وصنعت کار آیی ندارد وعملا سرمایه شرکت دود شده است