| کد خبر: 258026 |

◄ چند درصد لکوموتیوهای کشور آماده به کار است؟

بعد از منتشر شدن نامه ای از سوی شرکت های خصوصی مالک لکوموتیو مبنی بر کاهش 50 درصدی ظرفیت مشخص نیست چند درصد از کل لکوموتیوهای کشور در حال حاضر دائر و آماده به کار است.

تین نیوز

بعد از منتشر شدن نامه ای از سوی شرکت های خصوصی مالک لکوموتیو مبنی بر کاهش 50 درصدی ظرفیت مشخص نیست چند درصد از کل لکوموتیوهای کشور در حال حاضر دائر و آماده به کار است.

بر اساس اخبار منتشر شده در کانال هایی که اخبار مرتبط با حوزه ریلی را در شبکه های اجتماعی بازنشر می کنند در حال حاضر ظرفیت آماده به کار لکوموتیوهای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی 59 درصد و درصد آماده به کاری لکوموتیوهای بخش خصوصی 55 درصد است. چنانچه این اخبار صحت داشته باشد تقریبا 40 درصد لکوموتیوهای شرکت راه آهن و 45 درصد لکوموتیوهای بخش خصوصی در حال حاضر غیرفعال است.

بر این اساس زنگ هشدار برای کاهش ظرفیت حمل بار و حذف قطارهای مسافری در فصل پرتقاضای سفر یعنی تابستان به صدا درآمده است.

شایان ذکر است؛ به تازگی نامه ‌ای از سوی شرکت‌های عضو کارگروه لکوموتیو انجمن شرکتهای ریلی خطاب به معاون ناوگان و معاون بهره برداری شرکت راه آهن منتشر شد که نشان می ‌دهد این شرکت‌ ها به دلیل بحران نقدینگی و پرداخت نشدن مطالبات از سوی شرکت راه آهن، ظرفیت لکوموتیوهای فعال خود را نصف کرده‌ اند.

این درحالیست که شرکت راه آهن در برابر این نامه واکنش خاصی نشان نداد و ترجیح داد با سکوت از کنار این موضوع عبور کند!

در متن این نامه آمده بود که به علت تاخیر ۹ ماهه در پرداخت صورت ‌وضعیت‌های شرکت‌های خصوصی مالک لکوموتیو توسط راه‌آهن و با توجه به شرایط سخت تورمی، شرکت‌های مذکور با بحران بی‌سابقه و جدی نقدینگی در اداره و تدارک لکوموتیوهای خود مواجه شده ‌اند.

همچنین در این نامه ذکر شده بود که این شرکت ‌ها تصمیم ‌گرفته‌اند که تا زمان تامین مالی کافی از سوی راه‌آهن، امکانات محدود موجود را صرف حفظ حداکثر ۵۰ درصد ناوگان خود نمایند و بدیهی است که ظرفیت نیروی کشش قابل ارائه متناسباً کاهش می‌‌ یابد.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 4 0

    متاسفانه فاجعه در راه آهن تنها به حوزه ناوگان راه آهن بر نمی گردد
    شرایط خط هم افتضاح است سالها است از بازسازی وبهسازی سالانه عقب هستیم ماشین آلان مکانیزه خراب هستند
    جوشهای درز ریل مشکل دارند پل ها وابرو ها لایروبی نمی شوند
    ارتباطات وعلائم نگهداری وبهسازی نمی شوند که متاسفانه ایمنی را پائین می آورند
    تاسیسات شرای افتضاحی دارد
    شبکه برق که اصلا داغونه ومتولی نداره
    راه اهن در شرف انفجار برای از هم پاشیدن است ومدیر عامل جوان دم از انقلاب ریلی می زند
    راه آهنی واقعی می فهمد چه اتفاقی بر سر راه آهن در حال افتادن است

    • ناشناس 0 0

      احسنت

    • ناشناس 0 0

      اینجا هم کامنت دادی چقدر بیکاری همه جا هستی مگه چقدر بهت میدن

  • ناشناس 1 4

    کارمند راه آهن احتمالأ قوی باند پورسیداقایی اقایی هستی بهتره دست از سیاه نمایی برداری دورغ پردازی و یاوه سرایی مال دوران پورسیداقایی و آخوندی روحانی .... است پس بهتره هی با کارمند راه آهن کامنت نذاری مزد بیگیر

    • Alireza.P 3 0

      دوست عزیز یه لحظه دست از جناح بازی بردارید
      واقعا واقعیت ها رو نمی‌بینید؟
      افتضاحی که در بخش کشش مخصوصاً در ناوگان زیمنس و ریلباس ها هست رو نمی‌بینید؟
      اینکه دغدغه سطوح بالای این سازمان فقط شده نصب دوربین رو نمی‌بینید؟
      حذف شدن سرویسهای مسافری به دلیل کمبود لکوموتیو رو نمی‌بینید؟
      وضع خرابه. میخواید باور کنید ، میخواید نکنید

    • ناشناس 0 0

      ریل باس زیمنس آلستوم و.... همه و همه گند کاری دوره پورسیداقایی است

  • ناشناس 2 0

    اگر تمام مسولین به قانون ومقررات سیروحرکت که بصورت کتاب در دستان تمام پرسنل راه آهن قرار دارد رعایت شود شاهد سانحه های ناگوار نخواهیم بود