| کد خبر: 214825 |

◄ نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی برگزار شد

نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی با رعایت پروتکل های بهداشتی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

تین نیوز

نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی با رعایت پروتکل های بهداشتی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، نشست کارگروه حمل و نقل ترکیبی انجمن صنفی شرکت های ریلی و خدمات وابسته با موضوع تحلیل حمل ریلی کانتینر در بند شهید رجایی، به ریاست مدیرعامل راه آهن حمل و نقل انجام شد.

در آغاز دبیر کارگروه، به تحلیل و بررسی آمارهای حمل و نقل از بند شهید رجایی پرداخت.

مجید امینی پس از اشاره به بازدیدهای انجام شده از شهر صنعتی کاوه، پیشگامان کویر یزد، مرکز لجستیک قم و کاسپین گفت: در این بررسی ها تلاش می شود که عملکرد حوزه ریلی فارغ از سنگ اندازی های دیگر سازمان ها بررسی شود.

دبیر کارگروه بیان کرد: از ظرفیت بنادر به قدر کافی بهره برداری نمیشود. عملکرد بندر شهید رجایی تقریبا 50 الی 60 درصد از کل عملکرد بنادر متصل به ریل و 80 درصد از ورود کانتینرها به کشور را شامل می شود.

وی به بررسی آماری تناژ بندر و حمل ریلی، سهم ۲.۵ درصد حمل ریلی کانتینر در بندر شهید رجایی، عملکرد کانتینری بر مبنای TEU و تناژ، حمل ریلی کانتینر مناطق مختلف از بندر و بعلکس، اهمیت مسیر بندر-تهران در حمل ریلی کانتینر، ظرفیت محوطه ریلی در بندر شهید رجایی و واگن های حمل کانتینر پرداخت و سه اقدام عاجل را برای بهبود شرایط عنوان کرد: 1- اقتصادی کردن حمل ریلی کانتینر که با بهبود سیکل ماهانه به رضایت مشتری و صرفه اقتصادی مالکان می انجامد.

2- استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان که با استفاده از واگن های TEU4 انجام شود.

3- استقرار نرم افزار و بهبود اتوماتیک شدن حمل و نقل در بندر شهید رجایی.

IMG_3983

در این ارائه به رویکرد جهانی در استفاده از کانتینر و برنامه ریزی برای افزایش سهم ریلی در بنادر از طرف دیگر اشاره گردید و به عنوان نمونه به بندر هامبورگ با سهم ریلی ۴۶ درصد اشاره شد که پروژه های متعدد را در سال های گذشته برای افزایش سهم ریلی در بندر برنامه ریزی کرده و به اجرا رسانده است.

در ادامه به بررسی عملکردها و وظایف کارگروه پرداخته شد. در این بخش مسائلی از جمله هماهنگی بخش های مختلف برای بهبود عملکرد ریلی و جاده ای در کنار یکدیگر و درآمدهای بخش ریلی مطرح شد.

حمل و نقل ترکیبی یکی دیگر از مباحثی بود که در این نشست به بررسی آن پرداخته شد. رئیس کارگروه، عبادالله فروزش در این باره گفت: حمل و نقل ترکیبی می تواند بهره وری حمل و نقل ریلی را افزایش دهد.

جواد صادقی مجد، مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک نیز بیان کرد: هزینه های حوزه ریلی از درآمد آن بیشتر است که این کارگروه باید بتواند به بحث حمل و نقل چندوجهی و افزایش درآمدها ورود کند تا بتوانیم در بخش هایی که حمل و نقل ریلی امکان پذیر نیست از جاده ای استفاده کنیم.

صدیق پور افزود: در حمل و نقل ترکیبی باید همه ی بخش ها در نظر گرفته شود. باید مسائلی مانند گمرک یا سیر و حرکت که موجب سنگ اندازی در بهبود این وضعیت می شوند را حل کرد.

محمدعلی زارع نیز با ابراز نارضایتی درباره زیرساخت های این حوزه از چانه زنی هایی که در بحث تعرفه ها و کاهش سوددهی اتفاق می افتد گفت.

در پایان درباره خسارت در تاخیر یا دموتاژ، نامشخص بودن حدود وظایف و مسئولیت های راه آهن و شرکت های ترکیبی نیز صحبت هایی مطرح شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.