| کد خبر: 214294 |

◄ نشست کمیته فنی واگن‎ های باری برگزار شد

نشست کمیته فنی واگن‌های باری با حضور نمایندگان شرکت‌های باری در محل انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار شد.

تین نیوز

نشست کمیته فنی واگن‌های باری با حضور نمایندگان شرکت‌های باری در محل انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این نشست که به دبیری حسین پورجعفر، نماینده این انجمن برگزار شد، در آغاز محورهای مفاد قرارداد شرکت ها با پیمانکاران تعمیرات ویژه مورد بررسی قرار گرفت. تغییرات قراردادها اعلام شد و از شرکت ها خواسته شد  جهت یکپارچه کردن قراردادهای تعمیرات با پیمانکاران از این تیپ قرارداد استفاده کنند.

در این هم اندیشی شرکت ها به بیان مشکلات خود در رابطه با پیگیری آسیب‎های وارده به واگن های خود در نواحی نیز پرداختند.

در این راستا قائم مقام مدیر عامل شرکت ریل پرداز سیر گفت: برای پیگیری این خسارات بهتر است میزان آسیب را محاسبه کرده و طی نامه نگاری هایی به اداره کل واگن ها و ناحیه مربوطه اقدام نمایید.

محمدعلی زارع در این باره پیشنهاداتی ارائه داد: در مسئله دزدی و خسارات واگن ها با حجم بالای مکاتبات متولی خاصی وجود ندارد و بهتر است برای پیگیری آن ها مستقیما به مقامات مسئول رجوع کرد.

در بخش دیگری از این نشست بحث تعرفه تعمیرات ویژه به میان آمد. برای حل این مسئله نیز به پیشنهاد نماینده این انجمن قرار بر این شد که محاسبه تعرفه تعمیرات ویژه با دو روش انجام شود؛ فراوانی هر کد دستوری از سایت ها استخراج شده و بر آن اساس نرخ ها تعیین شود و یا نفرساعت هر کدام از آیتم ها بررسی شده و با نرخ نفرساعت وزرات کار محاسبه شود.

در این نشست مدیران مسئول از کمبود جک در نواحی، پست های بازدید، نامشخص بودن حدود وظایف و مسئولیت های راه آهن و بخش خصوصی و تعارضات میان این دو و نبود سیستمی یکپارچه برای بازگردندان داغی قطعات که منجر به بالا رفتن هزینه شرکت ها می‌شود، نیز ابراز نارضایتی کردند. عدم دوار نمودن واگن ها که منجر به تیزی یکطرفه بانداژ و کاهش عمر چرخ، محور و تحمیل هزینه مجدد به شرکت‌ها می‌گردد نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.