| کد خبر: 201088 |

◄ آمادگی برای واگذاری اپراتوری فعالیت‌های لجستیکی ریلی به بخش خصوصی

عصر روز سه شنبه مورخ ٩٨/٩/١٢ چهارمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل ترکیبی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی به ریاست عبدالله فروزش برگزار شد.

تین نیوز

چهارمین جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل ترکیبی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی با حضور حدود ۳۰ نفر از مدیران عامل و نمایندگان شرکت های حمل و نقل ریلی، متخصصین و فعالان حمل و نقل ترکیبی و همچنین نمایندگان اداره کل راه آهن قم، اداره کل گمرکات استان قم و اداره کل راه و شهرسازی استان قم به ریاست عبدالله فروزش برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه پتانسیل های لجستیکی استان قم توسط نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان قم ارائه گردید، سپس خدمات و ظرفیت های گار مانوری استان قم به عنوان یکی از بهترین مکان های دارای ظرفیت برای انجام خدمات حمل و نقل ترکیبی ریلی توسط نماینده اداره کل راه آهن ناحیه قم معرفی گردید و سپس معاون گمرکات استان قم در خصوص اقدامات این گمرک در گار مانوری و اتصال ریلی موجود در این گمرک توضیح داد.

از نکات قابل توجه در این جلسه همکاری نزدیک راه آهن و‌ گمرک در  گار مانوری قم بود که منجر به ارائه خدمات مطلوب برای صاحبان بار خواهد شد.

 با توجه به تراکم موجود در گمرکات مرزی، امکان انجام امور گمرکی در ایستگاه های ریلی داخل کشور از نظر اقتصادی نیز می تواند صرفه‌جویی‌هایی برای مشتری به همراه داشته باشد.

مطابق توضیحات نماینده اداره کل راه و شهر سازی، بر اساس سند آمایش مراکز لجستیک در پهنه قم یک مرکز لجستیک در سطح دهکده لجستیکی مصوب شده است و این اداره کل در حال بررسی برای نهایی سازی مکانیابی این دهکده لجستیکی در استان قم است و از گزینه های بسیار مطرح در این زمینه با توجه به اتصال ریلی گمرک در این منطقه و پتانسیل های موجود در آن، گار مانوری قم  است.

طبق اعلام معاون راه آهن ناحیه قم، برآورد شده است که حدود یک میلیون تن بار به طور سالانه توسط حمل ریلی از گار مانوری قم صورت گیرد و اقدامات لازم برای رایزنی با صاحبان این بارها آغاز گریدیده و از طرف دیگر امکان تعریف قطار برنامه ای برای حمل این بارها نیز فراهم است.

همچنین معاون گمرکات استان قم نیز از آمادگی برای واگذاری اپراتوری فعالیت‌های لجستیکی به بخش خصوصی در این مرکز لجستیکی خبر داد و اعلام کرد که طی همایش های سرمایه‌گذاری استان قم امکان جذب سرمایه های بخش خصوصی در این مرکز نیز فراهم شده است. لازم به ذکر است که استانداری استان قم در حال تدارک برای برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان قم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.