| کد خبر: 190555 |

◄ جزئیات آتش‌سوزی مولد قطار تهران ـ خرمشهر از زبان مدیرکل راه آهن اراک

مدیرکل راه آهن اراک جزئیات آتش‌سوزی مولد قطار تهران ـ خرمشهر را اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن اراک، اظهار کرد: روز گذشته مولد قطار مسافربری تهران خرمشهر بعد از اینکه از ایستگاه سواریان که متعلق به اداره راه آهن قم است، عبور کرد ۴کیلومتر بعد از خروج از ایستگاه دچار حریق و آتش‌سوزی و بلافاصله متوقف شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن اراک، محمدرضا قربانی  تصریح کرد: مولد دقیقاً بعد از سالن‌های مسافری قرار دارد، همکاران ما بعد از اینکه متوجه شدند مولد آتش‌گرفته سریع اقدام به جداسازی مولد از سالن‌های مسافری کردند، مولد را ۳۰ تا ۴۰ متر از سالن‌های مسافری فاصله دادند تا بتوانند آتش‌ را مهار کنند و اگر آتش مهار نشد از سرایت آن به سالن‌های مسافری جلوگیری شود.

مدیرکل راه آهن اراک گفت: بعد از مهار آتش با توجه به اینکه مولد قابل استفاده نبود، سریعاً مولد متوقف و قطار مسافری به راه آهن متصل شد و ساعت ۲۰ شب از ایستگاه سواریان مجدد به سمت خرمشهر اعزام شد و مشکل خاصی برای قطار و مسافران پیش نیامد.

قربانی در پاسخ به این سوال که آیا بستن مولد به لکوموتیو زیمنس از نظر فنی ایراد و مشکلی ندارد، اظهار کرد: لکوموتیو زیمنس قادر است برق سالن‌ها را تأمین کند، اما بستن مولد (که تولیدکننده برق است) به این نوع لکوموتیو مشکلی ندارد و علت حادثه بستن مولد نبوده، چراکه علت حادثه اتصالی بوده که داخل مولد به وجود آمده و باعث جرقه شده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مسافران دچار ترس و وحشت شده و از قطار فرار کردند، بیان داشت: خیر این موضوع صحت ندارد، شاید مسافران سالن اول که  نزدیک به مولد بودند به سالن‌ دوم رفتند، اما بقیه مسافران از قطار پیاده نشدند.

مدیرکل راه آهن اراک با اشاره به فوت یک عابر پیاده در ضامنجان به علت برخورد با قطار در دو روز گذشته گفت: در این حادثه که مردی ۶۰ ساله با قطار برخورد کرد و جان خود را از دست داد، فرد فوت شده با وسط قطار برخورد کرد و جان خود را از دست داد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.