| کد خبر: 190430 |

◄ تشکیل دومین جلسه کارگروه حمل و نقل ترکیبی

دومین جلسه کارگروه حمل و نقل ترکیبی، ۲۶ خرداد ۹۸ در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران با حضور متخصصین حوزه حمل ونقل ترکیبی تشکیل شد.

تین نیوز

دومین جلسه کارگروه حمل و نقل ترکیبی، ۲۶ خرداد ۹۸ در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران با حضور متخصصین حوزه حمل ونقل ترکیبی تشکیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن حمل و نقل ریلی، جلسه مذکور به ریاست فروزش رییس کارگروه حمل و نقل ترکیبی، با موضوع "بررسی تاثیر مراکز لجستیک بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی" برگزار شد. در ابتدای جلسه مذکور، به منظور ایجاد هماهنگی و آغاز بحث خلاصه ای از "سند آمایش مراکز لجستیک" توسط آقای مهندس مجید امینی دبیر کارگروه مرور شد.

سپس در بررسی سند آمایش مراکز لجستیک، اعضای کارگروه معتقد بودند تلاش ارزشمندی که در تدوین سند مذکور صورت گرفته و اجرای آن نیاز به مد نظر قرار دادن مواردی نظیر مشکلات تامین مالی، مشکلات هماهنگی و جلب مشارکت سازمانهای مختلف مرتبط (گمرک، انبارهای عمومی و ... )دارد. لذا مقرر شد کارگروه حمل و نقل ترکیبی به منظور همکاری با بخش دولتی بویژه راه آهن ج.ا.ا. در طرحهای اجرای مراکز لجستیک، از پتانسیل بخش خصوصی و انجمن حمل و نقل ریلی استفاده کند.‌

از پیشنهادات دیگری که در راستای افزایش حمل و نقل ترکیبی مطرح گردید، می توان به بررسی نرخ حمل و نقل ترکیبی در مسیرهای معین و پیشنهاد نرخ های رقابتی برای حمل و نقل ریلی اشاره کرد. تمرکز بر راهکارهای بهبود فرایندها و عملیات به عنوان دیگر راهکار  افزایش مزیت رقابتی مطرح شود.

علاوه بر موارد فوق الذکر مقرر گردید اعضا در جهت شناسایی و ارائه ظرفیتهای مراکز لجستیکی و پتانسیلهایی که توسط بخش خصوصی اقدام کنند.

در نهایت پیشنهاد گردید در توسعه حمل و نقل ترکیبی علاوه بر شکل رایج آن از طریق واگنهای مسطح و لبه کوتاه، به بررسی توسعه حمل و نقل ترکیبی از طریق واگنهای لبه بلند و مخزن دار نیز پرداخته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.