| کد خبر: 179458 |

◄ درخواست شرکت‌های ریلی مسافری: تخصیص ارز دولتی و افزایش 25 درصدی نرخ بلیت

نوسانات ارزی و پایین بودن نرخ بلیت قطارهای مسافری، فعالان این صنعت را بر آن داشته است که در نامه‌ای به مدیرعامل راه‌آهن، خواهان افزایش 25 درصدی قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری شوند.

تین نیوز

با وجودی که سرعت ریل‌گذاری در طول سال‌های اخیر، سالانه سه برابر شده و به‌‌زعم کارشناسان صنعت ریلی از حدود 300 کیلومتر به 850 کیلومتر در سال رسیده، اما سرعت تجهیز ناوگان به‌ویزه در حوزه مسافری رشد چشمگیری نداشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کمبود ناوگان مسافری، نوسانات ارزی و پایین بودن نرخ بلیت در این حوزه، فعالان این صنعت را بر آن داشته است که در نامه‌ای به مدیرعامل راه‌آهن، خواهان افزایش 25 درصدی قیمت بلیت‌ قطارهای مسافری شوند.

رییس کارگروه مسافری انجمن صنفی ریلی در این‌باره گفت: در این شرایط اقتصادی و با افزایش هزینه‌ها، شرکت‌های مسافری ریلی هم‌چنان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

احمدرضا صبری ادامه داد: با عدم تخصیص ارز 4200 تومانی به شبکه ریلی امکان ادامه کار برای صاحبان شرکت‌های مسافری به لحاظ اقتصادی، وجود ندارد و چراکه هزینه‌های ما در قسمت تعمیر واگن‌های مسافری بسیار بالا است.

صبری خاطرنشان کرد: اگر دولت با نرخ پایه ارز 4200 تومانی و با حدود 1400 واگن فعال در شبکه ریلی و احتساب سهم هزینه نگهداری واگن و سهم نگهداری لکوموتیو بخواهد به شرکت‌های ریلی یارانه بپردازد، سالانه به ازای هر نفر-مسافر فقط باید دو دلار به شرکت‌های ریلی کمک کند.

این در حالی است که در نامه شرکت‌های ریلی مسافری آمده است که شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی و همچنین روند صعودی تورم، زیان انباشته بخش ریلی مسافری و ادامه حیات شرکت‌های غیردولتی ریلی را غیرممکن کرده است و به همین دلیل هم شرکت‌ها خواهان افزایش 25 درصدی بهای بلیت قطارها شده‌اند.

این نامه به امضای انجمن ریلی، شرکت قطارهای مسافری رجا، شرکت جوپار، شرکت مهتاب سیرجم، راه‌آهن شرقی بنیاد، ریل ترابر سبا، ریل سیر کوثر، نورالرضا، ریل پرداز نوآفرین و رعد تبریز رسیده است.

افزایش1

افزایش

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.