| کد خبر: 166023 |

◄ اثر بازگشت تحریم‌ها بر صنعت ریلی ایران

دبیرانجمن شرکت های حمل و نقل ریلی تایر خروج آمریکا از برجام بر توسعه صنعت ریلی را فقط در حوزه افزایش هزینه دانست و گفت: حوزه زیربنایی ریلی کمترین وابستگی به خارج را دارد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی تایر خروج آمریکا از برجام  بر توسعه صنعت ریلی  را فقط در حوزه افزایش هزینه دانست و گفت: حوزه زیربنایی ریلی کمترین وابستگی به خارج را دارد.

به گزارش تین نیوز، مجید بابایی درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر صنعت ریلی گفت: اگر چه در دوره برجام گشایش هایی برای صنعت ریلی به خصوص در زمینه خرید ناوگان نو ایجاد شد، اما در صورت بازگشت تحریم ها نیز امکان تامین ناوگان ریلی با استفاده از روش های جایگزین و مسیرهای غیربانکی امکانپذیر خواهد بود.

بابایی گفت:  بیشترین وابستگی را به خارج از کشور در واردات لوکوموتیو داریم و در صورت بازگشت تحریم‌ها تنها ممکن است هزینه تامین ناوگان برای شرکت های ریلی افزایش یابد.

او علت افزایش هزینه شرکت‌های ریلی را تحریم‌های بانکی اعلام کرد و گفت: در صورت بازگشت تحریم‌ها مجبوریم ناوگان ریلی را از مسیرهایی غیر از قراردادهای بانکی خریداری کنیم.

بابایی درباره تاثیر بازگشت احتمالی تحریم ها بر بخش زیربنایی ریلی گفت: حوزه زیربنایی ریلی کمترین وابستگی به خارج را دارد و ما در این حوزه چه در بخش مهندسی و چه در بخش تولید قطعات کاملا خودکفا هستیم.

او  به واردات ریل اشاره کرد و گفت تاکید کرد: امکان فعال کردن خط تولید ریل ملی هم در صورت هماهنگی میان تولیدکننده و شرکت راه آهن یا شرکت ساخت و توسعه وجود خواهد داشت چون خط تولید ریل در داخل ایجاد شده است ولی هنوز فعال نیست.

به گزارش مهر، بابایی به افزایش سفرشات واگن به داخل و افزایش فعالیت شرکت های تولید واگن در یکی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در مواردی همچنان واردات واگن داریم که با توجه به اینکه تکنولوژی تولید ناوگان و واگن چندان پیچیده نیست و مهندسان ایرانی توان فعال کردن آن را دارند، امکان کاهش واردات در این زمینه وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت های ریلی در ادامه گفت: صنعت ریلی ایران ۹۰ سال است که همواره با نگاه توسعه ای و رو به رشد فعالیت دارد و همه ۴۰ سال بعد از انقلاب همواره تحریم بوده ایم، بنابراین احتمال بازگشت تحریم ها نمی تواند تاثیر چندانی بر این صنعت داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.