| کد خبر: 217165 |

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی

◄ طرح افزایش نمایندگان تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شد

تین نیوز

کاشان| سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کاشان با اشاره به اینکه طرح تشکیل استان گلساران را به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل دادیم، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در کشور داریم جدا از تحریم‌های کشورهای بیگانه، تحریم‌های داخلی است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، بخشی از این تحریم‌های داخلی بروکراسی اداری است، گفت: سازوکارهای اداری ما در این جنگ اقتصادی جواب نمی‌دهد؛ بروکراسی و شرایطی که وجود دارد باید تغییر کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، بخشی از این مشکلات اداری مربوط به  تقسیمات کشوری است، افزود: برای کاهش بروکراسی نیاز است تا چیدمان برخی از استان‌های کشور بررسی شود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح تأسیس استان گلساران به مرکزیت کاشان با ۳۲ امضاء تحویل هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شد، اذعان داشت: فرایند قانونی طرح استان گلساران که بسیار طولانی و پیچیده است را دوباره از اول شروع کردیم.

 

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی که هر ده سال ۲۰ نماینده باید به مجلس اضافه بشود را هم به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل داده شد.

 

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طرح مکمل در مورد تعیین اختیارات فرمانداری‌های ویژه را نیز تحویل هیأت‌رئیسه مجلس دادیم، خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های ویژه در دولت نهم پایه‌گذاری شدند و شکل گرفتند؛ اما هیچ اختیاری برای آن‌ها تعریف‌ نشده است فقط در حد یک تابلو و ویترین مانده است.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه بین فرمانداری کاشان و شهرها در استان دیگر هیچ تفاوتی در اختیارات وجود ندارد، افزود: برای طرح تعیین اختیارات فرمانداری‌های ویژه، با ۳۶ امضا اعلام وصول شد و فرایندهایش را پیش خواهیم برد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.