| کد خبر: 188956 |

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

موضوع پرداخت خسارات سیل در حد تشکیل پرونده است/بانک‌ها زیر بار نمی‌روند

بحث پرداخت خسارت‌های ناشی از آسیب‌های سیل در خوزستان در حد تشکیل پرونده است و سایه یاس در حال غلبه بر مردم است.

تین نیوز

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه سایه یاس بر مردم سنگینی می‌کند، گفت: بحث پرداخت خسارت‌های ناشی از آسیب‌های سیل در خوزستان در حد تشکیل پرونده است.

به گزارش ایسنا قاسم ساعدی، با اشاره به روند نامناسب جبران خسارت‌های سیل در خوزستان، اظهار کرد: در بحث جبران این خسارت‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری خوزستان هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته و نهایتاً در این زمینه پرونده تشکیل شده است و این مساله برای کشاورزان و دامداران ملموس نبوده است.

وی با باین اینکه شاهد عزم جدی برای جبران خسارت‌ها نیستیم، افزود: بحث پرداخت خسارت‌های ناشی از آسیب‌های سیل در خوزستان در حد تشکیل پرونده است و سایه یاس در حال غلبه بر مردم است.

بانک‌ها زیر بار پرداخت خسارت‌ها نمی‌روند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: جبران خسارت‌ها در بحث تعمیر، نوسازی و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در حد ارزیابی و برآورد است و در این زمینه نیز شاهد عملکرد مناسبی در استان نیستیم. در این خصوص افرادی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند نیز با مشکلاتی مواجه هستند و بانک‌ها زیر بار پرداخت خسارت‌ها نمی‌روند.

ساعدی با بیان اینکه هیچ شخص سیل زده‌ای در خوزستان موفق به دریافت تسهیلات برای بازسازی مسکن خود نشده است، ادامه داد: بانک‌ها دلایل خاصی را در بحث عدم پرداخت تسهیلات مورد نیاز به مردم مطرح می‌کنند و مشکلاتی برای مردم سیل زده می‌تراشند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها مردم را پاس‌کاری می‌کنند و مردم از این مساله گله‌مند هستند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند به آنچه که برای جبران خسارت‌ها نیاز دارند دست پیدا کنند و هرچه سریع‌تر در منازل امن خود ساکن شوند.

عملکرد دستگاه‌های متولی در بحث بازسازی جاده‌ها ضعیف است

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه راه در بحث بازسازی جاده‌ها ضعیف بوده است، گفت: در بحث جاده‌های روستایی و زیرساخت‌های متعددی که در سیلاب خوزستان آسیب دیده است نیز شاهد عملکرد مناسبی از سوی اداره کل راهداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی نیستیم و هیچ اقدام مناسبی در این زمینه انجام نگرفته است.

ساعدی ادامه داد: کار بهسازی روستاهایی که آب از آن‌ها تخلیه شده و زیرساخت‌های آن‌ها آسیب‌های جدی دیده است، هنوز آغاز نشده است و همچنان آثار جریان آب در آن روستاها وجود دارد و مردم با مشکلات فراوانی در آن مناطق دست و پنجه نرم می‌کنند.

کار اجرایی ملموسی که مردم آن را لمس کنند، انجام نگرفته است

وی عنوان کرد: بسیاری از تیم‌های اجرایی در مناطق سیل زده خوزستان حضور پیدا می‌کنند، عکس می‌گیرند و گزارش تهیه و سپس منطقه را ترک می‌کنند اما تاکنون کار اجرایی ملموسی که مردم سیل زده خوزستان آن را لمس کنند، انجام نگرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: انتظار داریم تا قدمی در جهت دلگرم کردن مردم از سوی مسولان اجرایی برداشته شود زیرا اکنون وارد خردادماه شده‌ایم و مردم همچنان درگیر مشکلات سیلاب هستند. همت مناسبی از سوی مسولان در بحث جبران خسارت‌های سیلاب وجود ندارد و همه چیز در حد قول و شعار است.

ساعدی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در پساسیل مردم با آن‌ها مواجه هستند، سایه یاس بر مردم سنگینی می‌کند و مردم مأیوس شده‌اند. فقط جلسات برگزار می‌شود و شعار داده می‌شود اما هیچ اقدام اجرایی قابل توجهی که مردم آن را به چشم ببینند و آن را لمس کنند در هیچکدام از شهرستان‌های خوزستان انجام نگرفته است و این مساله شایسته مردم خوزستان نیست.

دستگاه‌های اجرایی از زیر کار در می‌روند

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی زیر بار مصوبات کمیته بازسازی و نوسازی سیلاب خوزستان نمی‌روند و به نوعی می‌توان گفت که از زیر کار در می‌روند و نسبت به این مصوبات بی توجه هستند. امیدواریم در این زمینه با همت و تلاشی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و مسولان انجام می‌گیرد، شاهد انجام اقدامات ملموس و خوبی برای حل مشکلات مردم در مناطق سیل زده خوزستان باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.