| کد خبر: 269513 |

◄ افزایش تعداد امضا برای کارزار اینترنتی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

روز ۸ بهمن، مجلس شورای اسلامی به بررسی ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نمایندگان با رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح موافقت کردند.

تین نیوز

طی دو روز بیش از ۶ هزار نفر کارزار « درخواست تایید طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از شورای نگهبان » را امضا کرده اند و این تعداد با سرعت رو به افزایش است.

به گزارش تین نیوز، امضاکنندگان از شورای نگهبان خواسته اند درخصوص طرح ساماندهی نیروهای شرکتی که به تصویب مجلس رسیده است و سال هاست قشر بزرگی از جامعه چشم انتظار هستند و این طرح در انتظار تأیید یا رد آن مرجع محترم است، مستدعی است در صورت صلاحدید نسبت به تأیید این طرح بذل عنایت صورت پذیرد.

دستگاه های اجرایی، موظف شدند با کارکنان شرکتی در صورتی که مازاد بر نیاز نباشند، قرارداد مستقیم بی واسطه موقت یکساله بر اساس مقررات قانون کار یا قراردادکار معین منعقد نمایند.

به گزارش تین نیوز به نقل از عرشه آنلاین، روز ۸ بهمن،  مجلس شورای اسلامی به بررسی ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نمایندگان با رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح موافقت کردند.

 به گفته ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، براساس ماده واحده این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه ها به منظور تامین نیروی انسانی در فعالیت های حجمی جاری دستگاه ممنوع بوده و تمامی فعالیت ها از طریق انعقاد قرارداد مستقیم انجام می شوند؛ یعنی واسطه هایی که به عنوان شرکت های تامین نیرو وجود داشتند حذف می شوند و دستگاه ها با خود فرد قرارداد می بندند.

طبق ماده واحده این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با اصلاحات به الحاقات بعدی آن به منظور تامین نیروی انسانی در فعالیت های حجمی جاری دستگاه از طریق شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی ممنوع بوده و تمامی فعالیت ها از طریق انعقاد قرارداد مستقیم انجام می شوند.

مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: منظور از فعالیت های حجمی؛ فعالیت های مستمری است که در طول یک سال مورد نیاز دستگاه بوده و با استفاده از امکانات و تجهیزات همان دستگاه انجام می شود و درعین حال فاقد پست سازمانی است. مانند حمل و نقل، تعمیرات، خدمات، فضای سبز.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.