| کد خبر: 202115 |

◄ 10 مشکل پیمایشی شدن سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه

رانندگان فعال در بخش سواری کرایه برون‌شهری در اکثر خطوط به‌دلیل کم بودن مسافر مجبور به شب‌خوابی در خودرو هستند زیرا خوابگاه مناسبی برای آنان وجود ندارد.

تین نیوز

یک راننده تاکسی سواری کرایه در مشکلات پیمایشی شدن اختصاص سهمیه سوخت به سواری‌های کرایه  برون‌شهری گفت: یکی از مشکلات طرح اختصاص بنزین برحسب پیمایش برای سواری کرایه برون شهری، این است که ناوگان مذکور مانند اتوبوس نیست که فقط مسافت بین 2 شهر را طی کرده و خودرو در پارکینگ پایانه خاموش و تا سرویس بعد حرکت نکند.

به گزارش تین نیوز، فرشاد فیروزان با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: رانندگان فعال در بخش سواری کرایه برون‌شهری در اکثر خطوط به‌دلیل کم بودن مسافر مجبور به شب‌خوابی در خودرو هستند زیرا خوابگاه مناسبی برای آنان وجود ندارد بنابراین در فصل سرما و گرما باید از بخاری و کولر خودروی خود استفاده کنند و همین امر موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: مشکلات پیمایشی شدن اختصاص سهمیه سوخت به سواری‌های کرایه

وی افزود: اکثر مسافران این خودروها در مبدأ از داخل شهر و در مقصد تا درِ منزل سفر می‌کنند که همین موضوع موجب طی مسافت بیشتر و در اکثر مواقع ماندن خودروها در ترافیک شهری و افزایش مصرف سوخت بیشتر می‌شود.

او تاکید کرد: همچنین در اغلب موارد، مسافران در شهرک‌ها و روستاهای اطراف شهر ساکن هستند و رساندن آنها به مقصد نهایی مستلزم رفت و آمد بیشتر و مصرف سوخت خواهد شد.

فروزان ادامه داد: رفت و آمد درون‌شهری رانندگان از دفاتر و پایانه‌ها تا منزل و برگشت برای روز بعد و حضور در محل کار نیز نیازمند بنزین مازاد است، حتی رانندگانی در این بخش فعال هستند که در حاشیه شهرها ساکن بوده و کیلومترها مسافت تا رسیدن به پایانه‌ها و رفتن به سرویس طی می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، وی خاطرنشان کرد: ناوگان سواری کرایه برای کارهای روزمره و رفت و آمدهای خانوادگی رانندگان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا هزینه خرید خودرو و تمام هزینه‌های تعمیر و نگهداری به عهده خود آنان است و در هیچ یک از موارد از سازمان و ارگان خاصی مورد حمایت و پشتیبانی قرار نگرفته‌اند که اکنون مجبور به تحمل و تحمیل این همه قانون و مقررات دست و پا گیر باشند.

این راننده گفت: به این مشکلات باید به شرایط خاص تردد در مسیرهای کوهستانی نیز اشاره کرد چرا که در برخی مسیرها از جمله همدان-قزوین در فصل سرما به‌دلیل وجود گردنه‌های سخت و برفگیر، مسافت سه ساعته چهار تا پنج ساعت طی می‌شود و گاهی رانندگان به همراه مسافران در گردنه‌ها، ساعت‌های طولانی در کنار جاده در کولاک گرفتار شده و منتظر پاکسازی جاده توسط ماموران راهداری هستند.

او اظهار کرد: در بعضی مسیرها رانندگان به ناچار و به دلیل نبود مسافر سرویس برگشت را خالی برمی‌گردند و با این طرح در چنین شرایطی، باید بنزین را به نرخ آزاد تهیه کنند که مقرون به صرفه نیست و عملاً مختصر درآمد آنان نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز، فیروزان افزود: ضمن این‌که در مسیرهای کوهستانی استفاده از گاز سی ان جی امکان‌پذیر نیست و تمامی خودروهای فعال در این بخش فقط از بنزین استفاده می‌کنند.

این فعال بخش مسافری جاده‌ای اظهار امیدواری کرد با بازنگری و دقت نظر مسئولان طرحی جدید در مورد چگونگی اختصاص سهمیه بنزین به سواری‌های کرایه، اجرایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلامحسین راجی فقیه 0 0

    تمام مشکلات سواریهارا انجمن واداره محترم حمل ونقل واقف میباشند که امیدوارم تصمیم مناسب اتخاذ نمایند

  • ناشناس 1 0

    گزارش خوب و و بجا و واقعی از گوشه ای از مشکلات رانندگان سواری بود .درود بر شما