| کد خبر: 269192 |

تا 25 اسفند عوارضی همه آزادراه ها الکترونیکی می شود

تا 25 اسفند ماه باید تمام عوارضی ها الکترونیکی شوند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پاسخ به این سوال که آیا تا نوروز 1403 تمام عوارضی آزادراه های سطح کشور الکترونیکی می شوند، اظهار داشت: به دنبال الکترونیکی کردن تمام عوارضی آزادراه ها هستیم و اعلام کرده ایم تا 25 اسفند ماه باید تمام عوارضی ها الکترونیکی شوند البته زیرساخت اکثر آزادراه ها برای دریافت الکترونیکی عوارضی تکمیل شده اما در اتصال به شکبه مشکلاتی وجود دارد و موضوع مهم این است که برخی از سرمایه گذاران آزادراهی هم دغدغه پرداخت عوارض الکترونیک را را دارند.

به گزارش تین نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به هر حال از آنجایی که تعدادی از سازمان های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شددن عوارضی ها هستند به همین دلیل ابلاغ کرده ایم که تمام آزادراه ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند وگرنه با آنها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می دهیم.

خادمی با بیان اینکه تا کنون 16 عوارضی آزادراهی الکترونیکی شده است، گفت: عده ای از رانندگان نسبت به پرداخت عوارضی اقدام نمی کنند البته در مجموع در حال حاضر وضعیت پرداخت ها بهتر شده است اما در آزادراهی که قیمت عوارضی کم است تا حدود 80 درصد عوارضی های الکترونیکی پرداخت اما ازآنجایی که مردم عوارضی ها با قیمت بالاتر را به صورت الکترونیکی پرداخت نمی کنند. در مجموع حدود 60 درصد از ترددکنندگان از آزادراه های الکترونیکی عوارضی پرداخت کرده اند و 40 درصد هم هنوز معوقات را نپرداختند.

وی افزود: آزادراه تهران – شمال هر چند مجهز به عوارضی الکترونیکی شد اما فقط 18 درصد از ترددکنندگان از این مسیر عوارضی را پرداخت کردند و مابقی عوارضی را نپرداختند و سرمایه گذار هم  پس از سه ماه که از کار که شاهد عدم پرداخت عوارضی ها بود با توجه به هزینه های بالای نگهداری از مسیر، دوباره نسبت به اخذ عوارضی دستی اقدام کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    بخدا عوارَ دستی خیلی بهتر از عوارضی الکترونیکی است چون من اصلا از آزادراهی عبور نکرده ام و پیامک دریافت عوارضی برایم میاید

  • محمدعلی 0 1

    با سلام در بسیاری از آزاد راه ها عوارض بصورت دستی خذ می شود لطفا پیگیری فرمایید.

  • ناشناس 1 1

    بخدا پرداخت بصورت صف هم زیباست هم بهتر از پرداخت الکترونیکی است این چه ط ح مزخرفی