| کد خبر: 234445 |

◄ منابع مالی احداث بزرگراه اردبیل - سرچم تامین شد

مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با هفته دولت برای تامین مالی احداث بزرگراه اردبیل– سرچم به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال با معاون وزیر راه و شهرسازی در استانداری اردبیل تفاهم‌نامه امضا کرد

تین نیوز

مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با هفته دولت برای تامین مالی احداث بزرگراه اردبیل– سرچم به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال با معاون وزیر راه و شهرسازی در استانداری اردبیل تفاهم‌نامه امضا کرد و برای سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های صنعتی از جمله پروژه‌های آب و فاضلاب این استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌اله صیدی در مراسم امضا این تفاهم‌نامه که با حضور علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس برگزار شد، گفت: ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه بزرگراهی اردبیل- سرچم در قالب تسهیلات منابع تأمین می‌کنیم تا شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر این پروژه، بانک صادرات ایران آمادگی دارد در پروژه‌های آب و فاضلاب استان و طرح‌های صنعتی نیز سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد تا با پرداخت تسهیلات مورد نیاز شرایط مطلوب برای توسعه متوازن استان اردبیل فراهم آید.

صیدی خاطرنشان کرد: اعتباری به میزان ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای طرح محور اردبیل- سرچم با استفاده از تسهیلات ماده ٥٦، قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و با استناد به موافقت اولیه سازمان برنامه و بودجه کشور از طریق مشارکت با بانک صادرات ایران تأمین می‌شود. این تسهیلات در مدت دو سال برای تکمیل این پروژه پرداخت می‌شود تا با اجرای بزرگراه اردبیل- سرچم هموطنان مسیر کوتاهی را در سفرهای خود به مرکز کشور طی کنند.

وی تصریح کرد: قرار است این تسهیلات در مدت دو سال برای تکمیل محور اردبیل- سرچم تأمین شود و شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور متعهد شده پس از صدور مصوبه اعتباری از سوی بانک صادرات ایران و تنظیم جدول بازپرداخت اقساط تسهیلات یاد شده نسبت به پیگیری‌های لازم برای اخذ تضمین‌نامه از سازمان برنامه و بودجه به نفع بانک اقدام کند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: استانداری اردبیل برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه‌های مرتبط با این تفاهمنامه متعهد شد که همکاری‌های لازم را در خصوص صدور مجوزهای مورد نیاز برای پیشبرد پروژه‌ها انجام دهد که عملیاتی شدن اعتبار یاد شده در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت زیرساخت‌ها به ویژه تکمیل محور اردبیل- سرچم به طول ١٧٨ کیلومتر اظهار کرد: این پروژه در هفت قطعه طراحی شده که اجرای قطعات پنجگانه در حال انجام است و امیدواریم با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق منابع ملی و فاینانس بانک صادرات ایران، سرعت اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از مدیرعامل بانک صادرات ایران در سفر به استان برای مشارکت ۴۰۰۰ میلیارد ریالی در پروژه اردبیل- سرچم و تعریض این مسیر در تبدیل به بزرگراه، تصریح کرد: با تأمین این منابع مالی در مدت دو سال سرعت اجرای پروژه را به شکل مطلوب و مناسب شاهد خواهیم بود تا تردد ایمن در این مسیر اتفاق بیفتد.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.