| کد خبر: 262934 |

◄ خرید کامیون کارکرده به صرفه است یا کامیون صفر چینی؟ 3 نکته مهم که باید دانست

برخی متقاضیان خرید کامیون با این پرسش مواجه اند که بهتر است کامیون کارکرده اروپایی خریداری کنند یا کامیون صفر کیلومتر چینی برای کار به صرفه تر و بهتر است. پاسخ به این پرسش چندان ساده نیست.

تین نیوز

برخی متقاضیان خرید کامیون با این پرسش مواجه اند که بهتر است کامیون کارکرده اروپایی خریداری کنند یا کامیون صفر کیلومتر چینی برای کار به صرفه تر و بهتر است. پاسخ به این پرسش چندان ساده نیست.

به گزارش تین نیوز، تجربیات متفاوتی درباره کار با کامیون وجود دارد که هر کدام بر صرفه تر بودن خرید کامیون کارکرده اروپایی یا خرید کامیون صفر چینی تاکید می کنند و توصیه هایی دارند.

خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ واردات تریلی اسکانیا کارکرده و 7 مدل تریلی دیگر آزاد شد + جزئیات

 

برخی رانندگان کامیون که خودروهای سنگین چینی را امتحان کرده اند معتقدند پولی که بابت این کامیون ها به صورت صفر کیلومتر باید هزینه شود به عملکرد و درآمدی که با آنها می توان به دست آورد همخوانی ندارد. به اعتقاد آنها بهتر است رانندگان و متقاضیانی که قصد کار و درآمدزایی دارند، کامیون دست دوم اروپایی از برندهای خوشنام خریداری کنند و سراغ کامیون های صفر چینی نروند.

در مقابل برخی دیگر از رانندگان اظهار می کنند که کامیون های صفر چینی که توسط شرکت های داخلی مونتاژ می شوند تا چند سال اول هزینه خاصی ندارند و برای کار و درآمدزایی مناسب تراز کامیون های دست دوم اروپایی هستند.

به طور کلی باید گفت نمی توان حکم کلی درباره به صرفه بودن کامیون دست دوم و کارکرده اروپایی نسبت به کامیون صفر چینی، یا برعکس، داد. شرایط کامیون های کارکرده با یکدیگر بسیار متفاوت است و گاهی یک کامیون کارکرده به مراتب عملکرد فنی و بدنه بهتری از یک کامیون صفر چینی دارد. ضمنا به صرفه بودن کامیون باید نسبت به سرمایه ای که برای خرید آن هزینه می شود نیز سنجیده شود.

اگر قصد خرید کامیون کارکرده  را دارید سایت شرکت دیزلیران برخی نکات را که باید به آن توجه کنید، به رشته تحریر درآورده است. در ادامه خلاصه ای از این نکات را می خوانید.

1) به سال ساخت و کارکرد کامیون  توجه کنید

از سن کامیون و مقدار مسافتی که طی کرده به راحتی عبور نکنید.  چنانچه مسافت طی شده توسط خودرویی از یک حدی بیشتر شود سیستم فنی آن از جمله موتور به تعویض و تعمیر اساسی نیاز دارد. و همین باعث می شود هزینه های احتمالی شما پس از خرید یک کامیون کارکرده بالا رود.

2) از پلمپ بودن شاسی مطمئن شوید

بعضی موارد فنی را با کمک فردی متخصص بررسی کنید و از آنها مطمئن شوید. به عنوان مثال پلمپ بودن شاسی و سلامت موتور، گیربکس، برق خودرو، لاستیک و چرخ ها را کنترل کنید. ضمنا تاکید می کنیم کامیونی که شاسی آن ضربه دیده هرگز نمی تواند در لیست خرید شما قرار گیرد.

3) سالم بودن بدنه کامیون کارکرده را چک کنید

هرگونه ضربه خوردگی و یا رنگ دار بودن بدنه خودرو از قیمت آن می کاهد. در اکثر مواقع همچنین ایراداتی در بدنه توسط افراد معمولی و خریداران قابل تشخیص نیست. در همین خصوص حتما باید از یک فرد معتمد و حرفه ای کمک بگیرید.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بیلر 2 0

    اگرکامیون دست دوم اروپایی حالت صفری خودش راازدست نداده باشدیعنی اصلاتعمیرواکنون خراب نشده باشدحداقل بالای۵۰۰هزارتاکاربدهداز صفرچینی بهتره چون بعداز۵۰۰تاچینی خوش تعمیرنیست به دلیل آلیاژضعیف، اروپایی به دلیل آلیاژخوبش تعمیرونگهداریش بهتره.
    پس نتیجه یک چینیه صفراززیادکارکرده اروپایی بایک رنج قیمت بهتره.

  • ناشناس 5 0

    بنظرمن بنز و ولوو بهترینهای دنیا هستن چون توایران ما هنو ولوو وبنز مدل 70سال پیش دارن کارمیکنن واصل واقعیت اینکه آلیاژ بکار رفته درسیستم ازشاسی گرفته تا موتور ازبهترین نوع کابردی دراین ماشین‌ها بود ماشینهای چینی ازنظر کیفیت واقعا به بنز ولوو فاصله زیادی دارن حتی با5سال کرد بازم ازماشیهای بهترن چون بایک تعمیر حداقل 5سال مفیدکارامددارن

  • راننده 6 1

    سلام .ب هزارویک دلیل ماشین های اروپای حتی دست دومش خیلی خیلی بهتراز ماشین های صفر کلیلومتر چینی هست.

  • کریمی 3 0

    سلام کامیون دست دوم اروپایی از چنین جهت بهتر می باشد اول بخاطر سابقه کار وکیفیت مونتاژ و قطعات طول عمر کار بالای دارند و در بلند مدت‌ ارزش فروش بالایی دارند اما کامیون چینی بخاطر کیفیت پایین بعد از یک سال به خرج افتاده واز لحاظ فروش آفت شدیدی پیدا می‌کند.

  • ناشناس 0 0

    سلام عرض ادب اگر ماشینهای دست دوم اروپایی واردشدن راننده زحمتش که چندین ساله عمرش درجاده تمام‌شده یک امتیاز بدهند از ماشینهای چینی بهتره ماشین چندین سال کار کرده تحویل دولت داده ویک ماشین وارد نماید ممنون..........