| کد خبر: 255572 |

آخرین وضعیت تامین اعتبار پیش پرداخت واردات ۶۳۰ واگن مترو از چین توسط دولت

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت تامین اعتبار پیش پرداخت قرارداد واردات ۶۳۰ واگن مترو از چین توسط دولت، انتقال این مبلغ به طرف چینی و ارائه توضیحاتی درباره برخی جزئیات دیگر این قرارداد پرداخت.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت تامین اعتبار پیش پرداخت قرارداد واردات ۶۳۰ واگن مترو از چین توسط دولت، انتقال این مبلغ به طرف چینی و ارائه توضیحاتی درباره برخی جزئیات دیگر این قرارداد پرداخت.

قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو در مرحله پیش پرداخت متوقف ماند

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی درباره آخرین وضعیت تامین مبلغ پیش پرداخت قرارداد واردات 630 واگن مترو از چین و پرداخت این مبلغ به طرف خارجی توسط دولت توضیح داد: براساس پیگیری های ما، در حال حاضر دولت موافقت کرده است که این پیش پرداخت را به طرف چینی بپردازد و این مساله به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است. 

وی افزود: اکنون تشریفات قانونی تامین مبلغ پیش پرداخت خرید واگن ها برای این که دولت بتواند این مبلغ را از محل فروش نفت تامین کند و در اختیار بانک عامل بگذارد تا LCهای مربوطه باز شود و مبلغ پیش پرداخت به طرف خارجی انتقال یابد، در حال انجام است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: براساس آخرین شنیده ها، نحوه طی شدن این تشریفات قانونی به مبادی ذی ربط ابلاغ شده، اما هنوز رقم مربوطه به طرف خارجی انتقال پیدا نکرده است. البته براساس توضیحات شهردار محترم تهران به شورا، همه هماهنگی ها اتفاق افتاده و فرآیند تامین مبلغ در حال انجام است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت این موضوع حل وفصل شود و مبلغ پیش پرداخت به طرف خارجی پرداخت شود. 

تشکری هاشمی تاکید کرد: تا زمانی که مبلغ پیش پرداخت به طرف چینی انتقال نیابد، آنها ساخت واگن ها را شروع نخواهند کرد و حداقل 18 ماه بعد از پرداخت پیش پرداخت، این واگن ها به صورت CBU یا CKD به تدریج وارد کشور خواهد شد. از رسیدن اولین تا آخرین واگن مربوط به این قرارداد نیز حدود 18 ماه طول خواهد کشید و در مجموع اجرای این قرارداد از زمان پرداخت رقم پیش پرداخت حداقل سه سال به درازا می کشد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات جدید با چینی ها، آنها موافقت کرده اند که در این قرارداد به جای 630 دستگاه واگن، 790 واگن مترو به تهران تحویل دهند یا خیر، اظهار داشت: این نکته جدیدی است که اخیرا شهردار محترم تهران مطرح کرده اند، ولی من تا کنون مستندی در این زمینه ندیده ام. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    من که فکر نکنم عمر شهردار فعلی به زمان تحویل واگن ها برسد!

    ۲۰ سال از تاریخ مترو در ایران گذشته ، تا بحال چند وزیر صنعت رفتند ، چند کلانشهر هم مترو دارند.

    هنوز نتوانستیم به حداقل داخلی سازی ۵۰ درصد مترو و واگن هایش برسیم. الان برای قطعات ساده هم به چین وابسته ایم. واردات بدنه با ان هزینه حمل و نقل صرف اقتصادی ندارد.

    حداقل موتور و تجهیزات الکتریکی واردات ان منطقی بنظر می اید. در این حد هم ساستگزار صنعتی ما برنامه ریزی نکردند.