| کد خبر: 253118 |

تخصیص 45 درصد از بودجه شهرداری به حمل و نقل

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در مأموریت حمل و نقل گفت: تخصیص 45 درصدی بودجه شهرداری تهران به ارزش ۳۴ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل نشان از اهتمام شورای ششم در حل معضلات حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا دارد.

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در تشریح بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در مأموریت حمل و نقل گفت: تخصیص 45 درصدی بودجه شهرداری تهران به ارزش ۳۴ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل نشان از اهتمام شورای ششم در حل معضلات حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران بیان کرد: در اتفاقی کم سابقه 45 درصد از کیک بودجه ای که برای شهرداری تهران مصوب شد به حوزه حمل و نقل و ترافیک به ارزش ۳۴ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت، به طور قطعی توسعه حمل و نقل عمومی اصلی ترین اولویت شورای ششم است و انتظار داریم با این تدابیر بودجه ای خاص که صورت گرفته، شهرداری تهران موفق به ایجاد تحولات چشمگیری در این حوزه شود.

پیش بینی رقم پیش پرداخت تأمین و خرید ۶۴۰ واگن جدید 

مظفر ادامه داد: در زمینه افزایش ضریب جابجایی مسافر در شبکه مترو ، انعقاد قرارداد جهت تأمین و خرید ۶۴۰ واگن جدید و پیش بینی رقم پیش پرداخت این قرارداد در بودجه سال آتی لحاظ شده که البته ساخت این واگن‌ها نیاز به زمان قابل توجهی دارد و از یک سال و نیم آینده به ناوگان مترو اضافه خواهد شد. خرید و ورود ۷ واگن جدید و اورهال ۲۰۰ واگن در سال آینده و افزایش ۸ ایستگاه جدید در خطوط ۴، ۶ و ۷ مترو تهران در بودجه درنظر گرفته شده است. 

همچنین با بودجه ویژه ای که درنظر گرفته شده انتظار این است که ۲۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی از طریق خرید جدید و اورهال اتوبوس های غیرفعال اضافه شود. 

نوسازی ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در سال آینده

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: جایگزینی ۲۰هزار دستگاه موتور برقی با موتور بنزینی از طریق اعطای کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان با اولویت موتورسیکلت های کار و نوسازی ۶۰۰۰ تاکسی فرسوده در سال آینده از جمله برنامه های مصوب شده ای است که می تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

ارائه سرویس رایگان مدرسه به ۵۸۰۰ دانش آموز معلول شهر تهران

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ دستگاه ون ویژه جابجایی معلولین در حال حاضر در شهر تهران تشریح کرد: در بودجه سال آینده ۲۵ دستگاه ون تجهیز شده ویژه معلولین به ون های موجود اضافه و این عدد به ۱۰۵ دستگاه ون ارتقاء خواهد یافت. همچنین ارائه سرویس رایگان مدرسه به ۵۸۰۰ دانش آموز معلول شهر تهران برای سال اینده در بودجه پیش بینی شده است.

توسعه، تکمیل ، تعریض و اتصال چند بزرگراه

رئیس کمیته بودجه افزود: توسعه و تکمیل بزرگراه شهید شوشتری به طول ۹/۲کیلومتر ، بزرگراه شهید بروجردی در منطقه۱۸ به طول ۵ کیلومتر ، بخشی از بزرگراه دوگاز به طول ۱/۲ کیلومتر و اتصال شاخه غربی بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهید بروجردی و همچنین تعریض بزرگراه آزادگان به طول ۶ کیلومتر از جمله پروژه های شاخص سال آینده درحوزه عمران است که در بودجه پیش بینی شده است.

مظفر ضمن انتقاد از توقف طولانی مدت پروژه پایانه شرق بیان نمود: تکمیل ، تجهیز و بهره برداری از پایانه شرق، احداث ۱۲ بوستان جدید به ویژه در محلات فاقد بوستان و احداث ۱۵ میدان میوه و تره بار جدید از اتفاقات خوب سال ۱۴۰۲ شهر تهران خواهد بود که منوط به اجرای این سرفصل‌های مصوب است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تقدیر از تلاش های همکاران شهرداری و شورا جهت تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: انتظار داریم شهرداری تهران با تلاش بی وقفه و جهادی موفق به تحقق کامل این برنامه و بودجه که حاوی تدابیر ممتازی است در سال آینده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.