| کد خبر: 254541 |

◄ بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری عراق برای اجرای خط ریلی اتصال به ایران

عراق برای راه آهن شلمچه به بصره حدود ۲۳۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است. این پروژه برای اتصال ریلی به عراق و دیگر کشورها بسیار مهم و استراتژیک و از نظر تجاری حایز اهمیت است.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر اجرای پروژه های اتصال با کشورهای همسایه از رشت آستارا تا شلمچه بصره در دولت سیزدهم اهتام ویژه دارند گفت: در سفر یکروزه وزیر حمل ونقل عراق به ایران و برگزاری نشست مشترک پنج ساعته در وزارت راه و شهرسازی، خوشبختانه این بار زمان بندی اجرایی راه آهن شلمچه -بصره ارائه شد. 

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، تصریح کرد: بعد از پیگیری های متعدد مسئولان عالی رتبه ایران، برای نخستین بار طرف عراقی برای اجرای راه آهن شلمچه-بصره بودجه وبرنامه زمان بندی مشخص کرده است.

◄ راه آهن شلمچه به بصره، حلقه اتصال ایران به اردن و سوریه است

گزارش تصویری | نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل عراق

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه  تصریح کرد: دولت سیزدهم روی پروژهای اساسی و استراتژیک مثل رشت- آستارا، شلمچه - بصره، اتصال چابهار و تکمیل کریدور شمال و جنوب تأکیدات بسیاری داشته اند و با پیگیری و تماس های رئیس جمهور، معاون اول و وزرای خارجه و اهتمام وزیر راه و شهرسازی امروز راه آهن شلمچه-بصره وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: در سفر یکروزه وزیر حمل ونقل عراق به ایران و برگزاری نشست مشترک پنج ساعته در وزارت راه و شهرسازی، خوشبختانه این بار زمان بندی اجرایی راه آهن شلمچه-بصره ارائه شد و این پروژه برای اتصال ریلی به عراق و دیگر کشورها بسیار مهم و استراتژیک و از نظر تجاری حایز اهمیت است.

وی یادآور شد: خوشبختانه ایران بعد از چین، عراق، امسال رشد قابل توجهی داشته است که معتقدم که با انجام پروژه های مورد پیگیری استراتژیک ریلی این حجم افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و عملیات اجرایی راه آهن شلمچه-بصره بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

صفری بیان کرد: عراق برای راه آهن شلمچه-بصره حدود ۲۳۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است که برای نخستین بار این اتفاق افتاده است.

وی افزود: بزرگراه خسروی به بغداد از موارد دیگر مورد مذاکرهبا طرف عراقی بود که بخشی از آن چهار بانده و آسفالت شده است و بقیه قسمت های آن در دست اجرا است که با توجه به فاصله ۱۱۰ کیلومتری خسروی تا بغداد، استفاده از این مسیر که کوتاه تر از مسیرهای دیگراست، حایر اهمیت است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه اظهار کرد: طرف عراقی برای تکمیل بزرگراه خسروی-بغداد بودجه مصوب کرده است و دو طرف در اتصال های جاده ای و ریلی بسیار مصمم هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باسلام
    به نظر می رسد عدد اعلام شده خیلی درست نمی باشد 230 ملیون دلار تنها برای 32 کیلومتر خط ویک پل عقلانی نیست احتمالا اشتباهی رخ داده است لازم از از راوی خبر پرسیده شود قطعا این عدد درست نیست