| کد خبر: 248552 |

از فرودگاه تا منزل با هواپیمای عمود پرواز؛

◄ فرودگاه ابوظبی در حال بررسی پتانسیل پرواز عمودی

فرودگاه‌ ابوظبی، یک یادداشت تفاهم با شرکت ADP فرانسه برای بررسی پتانسیل جابجایی پیشرفته درون شهری (Advanced Air Mobility) در ابوظبی امضا کرده است.

تین نیوز

فرودگاه ابوظبی ، یک یادداشت تفاهم با شرکت ADP فرانسه برای بررسی پتانسیل جابجایی پیشرفته درون شهری (Advanced Air Mobility) در ابوظبی امضا کرده است.

به گزارش تین نیوز، مفهوم جدید حمل و نقل هوایی مبتنی بر استفاده از هواپیما های عمود پرواز الکتریکی (eVTOL) برای جابه‌جایی مسافر و بار، توجه بسیاری را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید

ناسا حمل و نقل عمودی را در شهرها ایجاد می کند

طبق مفاد این قرارداد، شرکت فرودگاه های ابوظبی و شرکت ADP پس از تعامل با سهامداران، امکان‌سنجی و ارزیابی بازار برای توسعه صنعت هوانوردی، در برنامه‌ریزی، طراحی، توسعه و بهره‌ برداری مشترک زیرساخت‌های زمینی برای جابجایی پیشرفته درون شهری ابوظبی مشارکت می کنند.

ابوظبی

جمال سالم الظهری (مدیر شرکت فرودگاه های ابوظبی) در این رابطه اشاره می کند: ما مشتاقیم که با گروه  ADP همکاری کنیم تا پتانسیل ایجاد AAM (جابجایی پیشرفته درون شهری) در ابوظبی بررسی شود.

عمود پرواز

این سیستم جدید، فناوری‌ هوانوردی را با طراحی پیشرفته هواپیما ادغام می‌کند که از الکتریسیته برای شناور کردن، برخاستن و فرود به صورت عمودی استفاده می‌کند و پایداری در حمل ‌و نقل هوایی را در دو بخش باری و مسافری امکان پذیر می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.