| کد خبر: 244009 |

برگزاری همایش سالانه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا

دومین همایش سالانه هم اندیشی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با همکاری و حمایت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران شامگاه یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد.

تین نیوز

 دومین همایش سالانه هم اندیشی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با همکاری و حمایت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران شامگاه یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد.

‌ ‌به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی این شرکت، در این همایش هیئت مدیره انجمن، دبیرکل و جمعی از مدیران شرکت‌ های عضو انجمن حضور داشتند و از مجموعه‌ شرکت‌ های کشتیرانی، نمایندگان خطوط کشتیرانی، بارفرابران و صاحبان کالا که در سال ۱۴۰۰ با شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا همکاری داشته اند، تقدیر به عمل آمد.

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال ۱۳۶۶ با نام «شرکت بنیاد بارانداز» تاسیس شد و فعالیت عملیاتی آن زیر نظر سازمان ذیربط در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز شد.

بنا به دلایلی، فعالیت شرکت بنیاد بارانداز در بنادر جنوبی کشور از سال‌ ۱۳۷۲ حدود ۲ سال متوقف شد ولی بنیاد مستضعفان، در سال ۱۳۷۴ تصمیم به احیای شرکت و فعال نمودن مجدد آن گرفت.

در سال ۱۳۷۸، شرکت بنیاد بارانداز، راهبری پایانه های بندر نوشهر واقع در سواحل دریای خزر را از طریق مزایده ای که سازمان بنادر و دریانوردی برگزار کرد، برعهده گرفت که این فعالیت تا کنون ادامه دارد.

شرکت بنیاد بارانداز که اکنون آنرا به عنوان شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا می شناسیم، از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۴۰۰، عهده دار راهبری یکی از پایانه های کالاهای عمومی بندر امام (ره) بود و در کنار آن از سال ۱۳۸۸ نسبت به سرمایه گذاری برای ایجاد یک پایانه نفتی در قالب یک قرارداد ۲۵ ساله با سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کرد که  به مرحله بهره برداری رسیده است‌.

شرکت بنیاد بارانداز از سال ۱۳۸۲، در قالب قراردادی با سازمان بنادر و دریانوردی راهبری و سرمایه گذاری بندر بوشهر را در دست گرفته که تاکنون ادامه دارد. به موازات این فعالیت، توسعه جزیره نگین نیز در استان بوشهر از سوی شرکت بنیاد بارانداز دنبال شد.

 شرکت بنیاد بارانداز از سال ۱۳۹۱ به شرکت توسعه خدمات دریایی بندری سینا تغییر نام داد و اوائل سال ۱۳۹۲ سهام آن وارد بورس شد.

در سال ۱۳۹۲، سازمان بنادر و دریانوردی با ترک تشریفات، راهبری ترمینال کانتینری شماره ۲ بندر شهید رجایی را پس از کشمکش های زیاد، به شرکت توسعه خدمات بندری و دریایی سینا واگذار کرد که این فعالیت تاکنون ادامه دارد.

در سال ۱۳۹۸، نام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، در فهرست تحریم های خزانه داری آمریکا قرار گرفت که البته تاثیر چندانی بر فعالیت شرکت مذکور در ایران نداشت.

در اواخر سال ۱۳۹۹، شرکت «ایندیا پورتز گلوبال - منطقه آزاد چابهار»، با برگزاری یک مناقصه، راهبری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی را به شرکتی به نام «کیهان شیران زرین» واگذار کرد که همزمان شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا نیز به سازمان بورس اعلام داشت که راهبری بندر شهید بهشتی چابهار را بر عهده گرفته است.

در تیرماه سال ۱۴۰۰، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، اعلام کرد با توافقی که با مقامات استان آستاراخان روسیه داشته، با تکیه بر امکاناتی که در بنادر شهید رجایی و بندر چابهار دارد و همچنین با استفاده از استعداد خود در بخش های حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی و کشتیرانی، ترانزیت کالا را تا ۲ میلیون تن در دالان ترانزیتی جنوب - شمال شروع می کند و آن را تا ۲۰ میلیون تن می رساند. تا امروز گزارشی از پیشرفت اجرای این پروژه ارائه نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.