| کد خبر: 240827 |

◄ شرکت‌های کشتی‌ساز خارجی جلوی فاینانس خرید شناور را گرفتند

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از شرکت‌های کشتی ساز بعد از تحریم‌های ۲۰۱۸، اختصاص منابع مالی را که قرار بود به صورت فاینانس در اختیار ما بگذارند، به یکباره متوقف کردند.

تین نیوز

مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این گروه در دیدار سخنگوی دولت از این شرکت و در گزارشی که به سخنگوی دولت ارائه کرد گفت: علی‌رغم همه مشکلات که با آن‌ها مواجه هستیم موفق شدیم که رکوردهای خوبی را در مجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی با بیان اینکه طی سال جاری رکورد عملکردی و درآمدی چندین ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جابجا شد، خاطرنشان کرد: کشورهای تحریم کننده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به دنبال ایجاد محدودیت‌ها بر سر راه فعالیت و توسعه این ناوگان هستند که خوشبختانه با همت پرسنل و مدیران خدوم این شرکت، تاکنون نتوانستند به نتیجه برسند.

وی افزود: با این حال مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به واسطه ماهیت بین‌المللی خود، به مسیر خدمات رسانی در عرصه‌های مختلف تجاری ادامه داده؛ هر چند در بخش مراودات مالی با موانعی روبه‌رو است که با شیوه‌های مختلف، در حال رفع آن‌ها است.

مدرس خیابانی ادامه داد: به جهت رونقی که امسال در عرصه تجارت دریایی رخ داد، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانسته بیشترین میزان فروش را طی سال‌های گذشته تجربه کند؛ ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل کانتینری نیز، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و توانستیم ۲۶ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رکورد بی نظیری محسوب می‌شود و به معنای ۴۵ درصد رشد در جابه‌جایی کالا نسبت به سال ۹۹ است.

وی یکی از اولویت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را نوسازی ناوگان دانست و گفت: امروز اگرچه با محدودیت‌هایی در حوزه خرید شناور مواجه هستیم؛ ولی تلاش کرده‌ایم تا تحریم‌ها و محدودیت‌ها را دور زده و به فعالیت خود به نحوی ادامه داده‌ایم که رکوردهای درخشانی به ثمر رسد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم برخی طرف‌های خارجی همچنان که منتظر نتیجه مذاکرات هستند، مشتاق به همکاری با گروه کشتیرانی هستند؛ تصریح کرد: البته گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فراموش نمی‌کند که بسیاری از این شرکت‌ها به خصوص در حوزه ساخت کشتی، بعد از تحریم‌های سال ۲۰۱۸، اختصاص منابع مالی را که قرار بود به صورت فاینانس در اختیار ما بگذارند، به یکباره متوقف کرده و درخواست تسویه کامل مطالبات خود را نمودند؛ بنابراین هر شخصی که در این دوران علاقمند به همکاری با مجموعه کشتیرانی باشد باید به تعهدات خود عمل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.