| کد خبر: 233068 |

◄ انتقاد از نحوه اطلاع رسانی شرکت راه آهن در مورد حادثه فرار قطار

در حالی شرکت راه آهن به صدور اطلاعیه ای کوتاه و چند خطی، در مورد حادثه فرار قطار که روز گذشته رخ داد، اکتفا کرده که برخی مخاطبان در تماس با ما از نحوه اطلاع رسانی شرکت مذکور انتقاد کرده اند.

تین نیوز

در حالی شرکت راه آهن به صدور اطلاعیه ای کوتاه و چند خطی، در مورد حادثه فرار قطار که روز گذشته رخ داد، اکتفا کرده که برخی مخاطبان  در تماس با ما از نحوه اطلاع رسانی شرکت مذکور انتقاد کرده اند.

به گزارش تین نیوز، در اطلاعیه شرکت راه آهن که روز گذشته و پس از وقوع حادثه فرار قطار در منطقه سمنان در سایت این شرکت منتشر شد، آمده است: «حادثه نقص فنی موجب فرار قطار باری در محدوده ده نمک – یاتری شد و خوشبختانه این اتفاق هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در بر نداشته است.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روز ۱۷ تیر، به علت نقص فنی، قطار باری در بلاک ده نمک – یاتری فرار کرد که بعد از دقایقی متوقف شد.»

بیشتر بخوانید:

یکی از کاربران تین نیوز، در تماس با خبرنگار ما از عدم شرح دقیق حادثه از سوی راه آهن انتقاد کرد و گفت:  روابط عمومی راه آهن چه کار مهم تری از اطلاع رسانی و شرح این حادثه دارد؟ الان دنیا جوری شده که یک نفر می تواند با یک گوشی از فرار یک قطار فیلم بگیرد و به همه دنیا پخش کند. درچنین شرایطی روابط عمومی ها باید قبل از همه رسانه ها اطلاعات درست را پخش کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس بعد از‌ظهر روز‌ گذشته (17 تیر ماه) نقص فنی در قطار باری ‌موجب فرار قطار ‌‌در محدوده ریلی ده نمک – یاتری در منطقه سمنان شد.

مهار این قطار به علت از‌ دست رفتن ترمز‌ و ناتوانی از کنترل دیزل برای لکوموتیوران مشکل شد و قطار باری مذکور با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در خط ریلی سمنان-تهران حرکت کرد.

قطار مذکور با سرعت ز‌یاد به سمت تهران به حرکت درآمد اما در مسیر ریلی آرادان-سرخه‌، فرعی ایستگاه راه‌آهن یاتری‌، پیش از رسیدن به گرمسار، متوقف شد.

به نوشته فارس، قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر نیز در این باره گفته است: در این سانحه لکوموتیوران هنگام حرکت قطار دچار بی حالی شد و قطار از ریل خارج نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جاوید تقی زاده 0 0

    اطلاع رسانی "به موقع، صحیح، و اقناع کننده" یکی از الزامات توسعه یافتگی یا حداقل، ضرورت حرکت در مسیر توسعه است. اما از آنطرف یعنی نبود یک سیستم خبری و ارتباطی چابک، هوشمند و مخاطب محور خلاء بزرگی است که می تواند میزان آسیب پذیری سازمان را بالا ببرد.
    اگر راه آهن جمهوری اسلامی مصمم شود فاصله زیاد خود را با استانداردهای HSE نه بطور مقطعی و تبلیغاتی بلکه بصورت سیستماتیک، کم کند حتما به این مهم(ارتباط با مخاطب) هم خواهد رسید.چراکه حوزه HSE مطالبه تمام اقشار جامعه از هر دستگاه و سازمانی است.
    بعنوان نمونه در موضوع کرونا شرکت بمباردیر در همان ابتدا، "اولویت کاری" خودش را شفاف بیان نمود در حالیکه آنزمان در راه آهن بین جابجایی مسافر، سلامتی مردم، درآمد(بقاء) شرکت ها ، و... هنوز ابهام وجود داشت.