| کد خبر: 228380 |

به سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریالی در بندر شهید رجایی امیدوار هستیم

هرمزگان معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی ازطریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان ۵۰۰۰ میلیارد ریال را از هدف‌گذاری اداره امور اقتصادی و منطقه ویژه بندرشهید رجایی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

تین نیوز

هرمزگان معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی ازطریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان ۵۰۰۰ میلیارد ریال را از هدف‌گذاری اداره امور اقتصادی و منطقه ویژه بندرشهید رجایی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منصور خرمشکوه شب گذشته(۲۷ اسفندماه) در تشریح برنامه‌های و هدف‌گذاری‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در سال آینده به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش میزان جذب سرمایه‌گذاری تجمیعی بخش غیردولتی در بندر شهید رجایی به میزان ۷۸۰۰۰ میلیارد ریال دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بندرشهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندرتجاری و کانتینری مطرح است که با وجود داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی به آب‌های آزاد و زیرساخت‌های مناسب، مزیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران دارد؛ توسعه وتکمیل نرم افزارهای عملیاتی دریافت درآمدهای غیرسیستمی قرارداد کالاهای غیرکانتینری به میزان ۵۰ درصد را از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰ ذکر کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: فرآیندهای پرداخت غیرحضوری هزینه‌های کانتینری به میزان ۳۰ درصد با هدف توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر شهید رجایی به میزان ۱۰ درصد تدوین می‌شود.

خرمشکوه، بازنگری و تدوین نرم‌های عملیاتی کالای غیرکانتینری به میزان ۵۰ درصد با هدف‌گذاری ارتقا توان عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی این استان با همکاری سایر بخش‌ها به میزان ۴ درصد را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص عنوان کرد.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین دستورالعمل عملیاتی در بخش کالای غیرکانتینری حداقل به تعداد ۲ مورد، بازنگری نرم‌های عملیاتی شناورهای کانتینری و بررسی عوامل موثر بر نرم‌های عملیاتی شناورها با استفاده از روش‌های زمان‌سنجی به میزان ۱۰۰ درصد بخش دیگری از این برنامه‌های تعریف شده است که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآورده‌های نفتی در کریدور A بندر خلیج‌فارس به بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ درصد از سوی اداره بندرنفتی خلیج فارس، تدوین و پیاده‌سازی دستورالعمل تردد وسایل نقلیه موتوری در بندر شهید رجایی به میزان ۵۰ درصد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ وهمچنین اجرای قرارداد پایانه حمل درون بندری و احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهید رجایی به میزان ۱۰۰ درصد از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

خرمشکوه در پایان بررسی میزان انطباق کارگزاران حوزه‌های تخصصی دریایی در بنادر غرب استان و پیگیری رفع عدم انطباق ها برابر آیین نامه های اجرایی به میزان ۷۰ درصد با هدف‌ رشد بهره‌وری کل عوامل بنادر تابعه استان را از دیگر برنامه‌های تعریف شده این اداره کل برای سال آینده عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.