| کد خبر: 217506 |

استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا

◄ روند ابتلاء به بیماری کرونا در هرمزگان کاهشی است

هرمزگان| استاندار هرمزگان گفت: برای عزاداری در ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است و از هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند تا هم مراسم‌های عزاداری برگزار شود و هم سلامت مردم حفظ شود

تین نیوز

هرمزگان| استاندار هرمزگان گفت: برای عزاداری در ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است و از هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند تا هم مراسم‌های عزاداری برگزار شود و هم سلامت مردم حفظ شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز-، دکتر فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: ضمانت اجرایی رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنفی و خدمات دهنده به مردم، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده که در آن تکالیفی برای ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات و همچنین مدیران مجموعه ها تعیین شده است.

وی ادامه داد: این ضمانت های اجرایی، موجب تقویت و افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد شد و با ابلاغ این تکالیف، باید آن را به صورت گسترده و صحیح اجرایی کنیم، چون منجر به افزایش سلامت مردم و مقابله موثر با ویروس کرونا خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: برای عزاداری در ماه محرم دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده است و از هیئت‌های عزاداری می‌خواهیم این دستورالعمل‌ها را با دقت رعایت کنند تا هم مراسم‌های عزاداری برگزار شود و هم سلامت مردم حفظ شود.

همتی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان هرمزگان، همچنان برپایی هرگونه تجمع و برگزاری مراسمات عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان ممنوع است.

وی گفت: اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح سه و چهار در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان تمدید شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از همه فرمانداران می خواهیم تا با کمک شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، نظارت های گسترده، دقیق و مستمری در شهرستان ها داشته باشند تا پروتکل ها به صورت مناسب اجرایی و محدودیت ها نیز اعمال شود.

همتی اظهار داشت: با توجه به رعایت مناسب پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری، طی هفته های اخیر شاهد کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان هستیم و برای اینکه این روند ادامه پیدا کند باید همچنان این موارد با دقت به ویژه در اماکن عمومی، محیط های اجتماعی، ادارات، اصناف، بازارها و پاساژها از سوی مردم رعایت شود.

وی بیان داشت: ارائه خدمات غیرحضوری به مردم، از طریق دولت الکترونیک و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سایت های اینترنتی در استان در حال افزایش است که باید این امر هر چه بیشتر وسریع تر شود تا مراجعه مردم به ادارات کاهش یافته و مردم بتوانند خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: هرچه بتوانیم بیشتر پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و عدم برپایی تجمعات را رعایت کنیم، میزان ابتلا به بیماری کرونا نیز کاهش خواهد یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.