راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن چابهار- زاهدان به عنوان یکی از استراتژیکترین پروژههای عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری میرسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن چابهار- زاهدان به عنوان یکی از استراتژیکترین پروژههای عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری میرسد.
خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در چابهار و آغاز ریلگذاری راهآهن این منطقه از چابهار به سمت زاهدان اظهار داشت: در تیر ماه امسال از سمت زاهدان ریلگذاری این پروژه آغاز شد که این مسیر در کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد.
وی ادامه داد: طول این پروژه از چابهار تا سرخس ۱۴۰۰ کیلومتر است که یکی از استراتژیکترین و مهمترین پروژههای ریلی به شمار میآید.
خادمی با بیان اینکه پروژه راهآهن چابهار - زاهدان بلندترین کریدور ریلی کشور است، افزود: در این پروژه ۸۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری انجام می گیرد که این میزان، ۲ برابر خاکبرداری سد کرخه به عنوان بزرگترین سد خاکی کشور است.
وی تصریح کرد:: ۳۲ کیلومتر ریلگذاری این پروژه انجام شده است و با حضور مقام عالی وزارت حدود ۸۴ کیلومتر ریلگذاری از سمت چابهار انجام می شود. کل پیشرفت فیزیکی پروژه ۴۸ درصد بوده و پیشرفت زیرسازی این پروژه هم به ۱۶۳ درصد رسیده است.
معاون وزیر راه شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخت این پروژه به اتمام میرسد و یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل میکند.
خادمی با بیان اینکه پروژه راهآهن چابهار - زاهدان شهرهای چابهار، نیکشهر، ایرانشهر را در جنوب استان به شبکه ریلی متصل میکند، ادامه داد: ما در حال حاضر از زاهدان به سمت مرز میرجاوه و پاکستان و خواف به هرات در افغانستان دو خط راه آهنی داریم که با اتصال این دو خط به هم کشورهای همسایه به ما متصل میشوند و برای افغانستان که کشور محصور در خشکی است باعث ایجاد وابستگی به بنادر ایران میشود.
این مقام مسئول بیان کرد: پروژه راهآهن چابهار به زاهدان یکی از مهمترین پروژههای ریلی کشور است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرای آن را برعهده گرفته و سرعت اجرای این پروژه هم افزایش یافته است.
خادمی درباره منابع اعتباری این پروژه گفت: منابع این پروژه از صندوق توسعه ملی تأمین شده و حدود ۳۰۰ میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰۰ میلیون یورو برای آن پرداخت شده و ۲۰۰ میلیون یورو معادل ۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده که امیدواریم با تخصیص آن بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.