پس از روسیه و چین؛
◄ اندونزی هم به کشورهای مورد نظر مسئولان برای واردات لکوموتیو اضافه شد
در حالی وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه 20 اردیبهشت پاسخگوی پرسش های نمایندگان در مورد وضعیت حمل و نقل ریلی است و واردات لکوموتیو یکی از مهمترین محورهای این پرسش است که نه تنها چین و روسیه بلکه اخیرا نام کشور اندونزی نیز جزو کشورهای مورد نظر مقامات مسئول برای واردات لکوموتیو، مطرح شده است.
در حالی وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه 20 اردیبهشت پاسخگوی پرسش های نمایندگان در مورد وضعیت حمل و نقل ریلی است و واردات لکوموتیو یکی از مهمترین محورهای این پرسش است که نه تنها چین و روسیه بلکه اخیرا نام کشور اندونزی نیز جزو کشورهای مورد نظر مقامات مسئول برای واردات لکوموتیو، مطرح شده است.
به گزارش تین نیوز، ماجرا از این قرار است که روز 17 اردیبهشت دیداری بین وزیر صمت با رحمت گوبل نایب رئیس مجلس نمایندگان اندونزی در تهران صورت گرفت که در حاشیه آن، سید رضا فاطمی امین به خبرنگار صدا و سیما گفت ایران و اندونزی می توانند در موضوعات بسیار متنوعی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
وزیر صمت افزود: ایران می تواند در حوزه کائوچو، کاغذ، روغن و لکوموتیو از اندونزی واردات داشته باشد و از آن طرف می توانیم فولاد، دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی عرضه کنیم(فیلم پیوست).
وی عنوان کرد که با تشکیل یک کارگروه مشترک تا 2 ماه آینده نقشه راهی نیز برای توسعه مبادلات اقتصادی دو کشور تدوین می شود.
بیشتر بخوانید: ماموریت غیرممکن
در خبری که ایرنا از این دیدار منتشر کرده نیز آمده است که وزیر صمت با تاکید بر ضرورت انجام سرمایه گذاریهای مشترک میان دو کشور، گفت: انجام سرمایه گذاری های مشترک روابط میان دو کشور را عمیق تر و گسترده تر خواهد کرد.
وی به توانمندی های اندونزی در ساخت لکوموتیو اشاره کرد و ادامه داد: اندونزی می تواند در این حوزه در کشورمان برای تامین نیاز داخل و صادرات به کشورهای همجوار، سرمایه گذاری کند.
قابل ذکر است رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز به سوال سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران با این مضمون که «چرا وزارت راه و شهرسازی بدون توجه به امکانات ساخت و تولید داخلی مبادرت به واردات 200 لکوموتیو از چین کرده است؟» پاسخ می دهد.
در شرح سوال میر سلیم آمده است:
1- چه شناختی از قابلیت ها و ظرفیت ساخت و تولید لکوموتیو در کشور در آن وزارت وجود دارد؟
2- چرا بدون توجه به توانایی های داخلی مبادرت به عقد قرارداد به چینی ها شده است؟
3- چه تضمینی درباره کیفیت محصولات چینی وجود دارد؟ آیا صرفا معیارهای اقتصادی انگیزه چنین اقدامی بوده است؟
4- با توجه به سابقه این قبیل واردات چه اقدامی برای مشارکت در زمینه ساخت داخلی آن انجام شده است؟
5- این خرید از خارج، با توجه به توانایی های اثبات شده داخلی، در زمینه موتور و کشنده، با کدام یک از بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی سازگار است؟
6- چرا منابع محدود ارزی کشور که باید صرف تسهیل ساخت و تولید در داخل و اشتغال آفرینی شود به کیسه رقبای ما در خارج سرازیر شده است؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.