| کد خبر: 231274 |

توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفت:

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بهینه سازی نسل سوم " سامانه‌های ارزیابی روسازی راه‌ها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور ارزیابی و پایش شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بهینه سازی نسل سوم " سامانه‌های ارزیابی روسازی راه‌ها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور ارزیابی و پایش شد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یک سال گذشته از نرم ‌افزارها و سامانه‌های مختلفی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی و بهره‌برداری شده است، گفت: یکی از این سامانه‌ها، سامانه ارزیابی روسازی راه‎ها است که از تکنولوژی روز دنیا در آن بهره گرفته شده و این تکنولوژی منحصر به فرد، در میان کشورهای منطقه تنها در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

کیانپور با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه‌های برداشت اطلاعات و ارزیابی جاده‎‌های کشور را به همراه دارد افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرح‌های دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: این سامانه منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، به منظور ارزیابی خرابی‌های سطحی، تعیین و تحلیل ناهمواری بین‌المللی راه‌ها IRI، تعیین وضعیت اصطکاک و مقاومت لغزشی راه‎‌ها تهیه شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این سامانه را به امکانات با ابزار دقیق تجهیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه هم‌اکنون در شهرها و راه‌های اصلی کشور به کار گرفته شده است تصریح کرد: معابر اصلی و دورن شهری کلانشهر تهران و مشهد با سفارش شهرداری این شهرها برای معابر اصلی و فرعی استفاده شده و معابر اصلی تهران و مشهد توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد پایش دقیق قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به عملکرد دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک  طی یک سال اخیر گفت: بروزرسانی وضعیت رویه شبکه راه­‌های کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه مدیریت روسازی (PMS) در راه‌های شریانی کشور، برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح روسازی شبکه معابر شهر تهران ( دوره سوم) در ۴ هزار کیلومتر- خط از معابر بزرگراهی و اصلی، پروژه تهیه شناسنامه فنی پل (پروژه‌های استانی) و توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای)، انجام ۱۳ پروژه مطالعات ژئوفیزیک در حوزه شناسایی ساختارهای زیرسطحی و ارزیابی ناهمواری در فرآیند تحویل موقت محورهای شریانی و فرعی کشور در ۳۰ محور به طول مجموع یک هزار ۵۹۱ کیلومتر-خط از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کیانپور با اشاره به دیگر مطالعات انجام شده در دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های این شرکت افزود: مطالعه بهسازی و اندازه‌­گیری ظرفیت باربری در ۵ فرودگاه کشور، مطالعه بهسازی در ۴ محور برون­شهری و شهری به طول ۵۰۰ کیلومتر-خط و نیز برگزاری سمینار‎های متنوع آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات این دفتر طی یک سال اخیر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید