| کد خبر: 222226 |

◄ کره ایرلاین درصدد تصاحب آسیانا

مالک شرکت هواپیمایی کره جنوبی Korean Air از پیشنهاد 1.62 میلیار دلاری برای خرید خطوط هوایی آسیانا خبر داده است.

تین نیوز

صاحب خط هوایی کره، هانجین کال، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیری که  بر روی صنعت هوایی کره جنوبی گذاشته است؛ تصمیم خود مبنی بر تثبیت هواپیمایی کره را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از flightglobal، شرکت آسیانا رقیب اصلی شرکت کره ایرلاین بوده است و با ادغام این دو شرکت تحول عظیمی در صنعت هواپیمایی کره جنوبی روی خواهد داد.

کره ایر اضافه می کند: "با توجه به اینکه وضعیت مالی کره ایر نیز می تواند در صورت طولانی شدن وضعیت ویروس کرونا به خطر بیفتد ، برای تقویت رقابت پذیری و به حداقل رساندن تزریق بودجه عمومی؛ تجدید ساختار در بازار هواپیمایی داخلی اجتناب ناپذیر است."

کره ایر با افشای جزئیات تصاحب این شرکت، سهام جدید صادر شده توسط آسیانا را ارزیابی می کند و اوراق قرضه آسیانا را به ارزش تقریبی 300 میلیارد یوان خریداری خواهد کرد.

کره ایر نیز به نوبه خود از طریق انتشار سهام، سرمایه جمع خواهد کرد. بانک دولتی توسعه کره (KDB) با خرید سهام جدید هواپیمایی کره ایر ، 800 میلیارد یووان  بر روی هانجین کال سرمایه گذاری خواهد کرد.

با این ادغام که شامل تمام بخش های این دو شرکت هواپیمایی از اکونومی تا بیزینس کلاس و بار خواهد بود، کره ایرلاین یکی از ده شرکت برتر هواپیمایی در جهان خواهد شد و امکان رقابت با رقبای موثرتری را در منطقه پیدا خواهد کرد.

کره ایر اضافه می کند ، ادغام دو رقیب همچنین باعث ساده سازی عملیات و در نتیجه کاهش هزینه ها می شود.

صنعت هواپیمایی ، می گوید:  "شکاف در فرودگاه بین المللی [سئول] اینچئون ، قطب حمل و نقل در آسیا ، از طریق ادغام خطوط هوایی، ایمن می شود و  ممکن است منجر به افزایش مشارکت های مشترک با شرکت های هواپیمایی جهانی و تقاضای انتقال بیشتر شود ، که همچنین باعث رشد داخلی خواهد شد. " 

این حرکت پس از چندین بار تلاش ناموفق کومهو صنعت ، از مادران آسیانا، برای فروش سهام اصلی خود در شرکت حامل ، ماه ها حدس و گمان در مورد اینکه چه کسی می تواند آسیانا را به دست آورد ، پایان می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.