| کد خبر: 200568 |

◄ کاهش 14 درصدی پروازهای خارجی/3فروند هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش 14 درصدی پروازهای خارجی خبر داد و گفت: در سال جاری 3 فروند هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شده است.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش 14 درصدی پروازهای خارجی خبر داد و گفت: در سال جاری 3 فروند هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شده است.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با ارائه آماری از عملکرد ایرلاین‌های داخلی در نیمه نخست سال جاری عنوان کرد: مجموع پروازهای داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی در 6 ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

او در ادامه اضافه کرد: در بخش مسافری نیز در نیمه نخست سال جاری شاهد کاهش حدود 3 درصدی بوده‌ایم.

کاهش 14 درصد پروازهای خارجی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: در بخش پروازهای خارجی در 6 ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته در بخش مسافری و پروازها، کاهش 14 درصدی داشته‌ایم.

ایرلاین‌ها محدودیت ناوگان در پروازهای خارجی ندارند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایرلاین‌های داخلی با توجه به محدودیت ناوگان هوایی می‌توانند پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی که پروازهایشان به ایران را متوقف کرده‌اند پوشش دهند، توضیح داد: ما محدودیتی در بخش ناوگان و پروازها برای پوشش دادن و یا جایگزین شدن شرکت‌های هواپیمایی خارجی نداریم و خوشبختانه ظرفیت خوبی در ایرلاین‌های داخلی برای پوشش پروازهای خارجی وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر ایرلاین‌های داخلی توانسته‌اند تا حدود زیادی نیاز بازار در پروازهای خارجی را پاسخگو باشند اما لازم به گفتن است که تا حدودی تقاضا سفرهای خارجی به نسبت سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

3 فروند هواپیما به ناوگان هوایی اضافه شد

سامانی با بیان اینکه در حال حاضر 146 فروند ناوگان فعال داریم، افزود: در سال جاری 3 فروند هواپیما به چرخه حمل‌ونقل هوایی اضافه شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.