| کد خبر: 170742 |

جوابیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر‌تور

◄ اترک مجاز به فروش هواپیما نیست

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در واکنش به خبری که در این رسانه منتشر شد واکنش نشان داد و جوابیه ارسال کرد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور  در واکنش به خبری که دیروز منتشر شد واکنش نشان داد.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته خبری با عنوان «توقف مجوز بهره‌برداری پرواز ایرباس ۳۲۰ ایران ایرتور» منتشر شد که در پی آن روابط عمومی این ایرلاین جوابیه‌ای را به این رسانه ارسال کرد.

توضیحات این شرکت هواپیمایی ازاین‌قرار است که شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در اسفندماه سال گذشته اقدام به خرید سه فروند هواپیمای ایرباس 320 شرکت اترک کرد.

پس از پرداخت بخشی از ثمن معامله (معادل چندین میلیون دلار) و تحویل و عملیاتی کردن هواپیما، از طریق سازمان هواپیمایی کشوری  مطلع شد که بنا به دستورات متعدد مقامات قضایی مدت‌هاست که تمامی هواپیماها و حتی سهام شرکت اترک به علت پرونده مفتوح شرکت اترک و مالک آن در دادسرای جرائم پولی و بانکی توقیف است.

 و بدین ترتیب شرکت اترک حق فروش هواپیماها را نداشته است و این‌زمانی بود که شرکت ایران ایرتور پول را به شرکت اترک پرداخت کرده و هواپیما را نیز تحویل گرفته بود.

شرکت ایران ایرتور با در اختیار داشتن هواپیما برای عملیاتی شدن آن هزینه هنگفتی کرده بود و هواپیما آماده پرواز بود.

این در صورتی است که اکنون شرکت ایران ایرتور با توجه به دستورات متعدد مقام محترم قضایی که به خاطر مشکلات مالی و بدهی‌های اترک و مالک آن برسر این هواپیماها آمده به‌ناچار از پرواز هواپیما خودداری کرده است.

همچنین ایران ایرتور از شرکت اترک که بدون توجه به دستور مقام قضایی و توقیف بودن هواپیماها اقدام به فروش آن‌ها نموده شکایت کرده است.

این شرکت اعلام کرد تا کسب تکلیف از مقام قضایی از پرواز هواپیما خودداری خواهد کرد.

صحت موضوعات مطروحه فوق از سازمان هواپیمایی کشوری قابل‌استعلام است و شرکت ایران ایرتور به علت پایبند بودن به قوانین و اصول اخلاقی از نشر احکام متعدد قضایی در خصوص شرکت اترک که در سازمان هواپیمایی کشوری نیز موجود است فعلا خودداری می‌کند.

ضمنا به نظر می‌رسد طرح ادعای واهی عدم ایفای تعهدات، از جانب شرکت اترک راهی است که این شرکت برای فرار از پرداخت دیون خویش انتخاب کرده است و فرار رو به جلویی است که در مقابل شرکت ایران ایرتور اجرا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.