| کد خبر: 225517 |

شهردار منطقه یک از اتصال خط سه به یک مترو با عبور از خیابان پاسداران خبر داد.

تین نیوز

شهردار منطقه یک از اتصال خط سه به یک مترو با عبور از خیابان پاسداران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، حمید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اتصال خط سه به یک مترو با محوریت پوشش محلات این مناطق گفت: یکی از مهمترین مشکلات منطقه یک، ترافیک مدام در معابر این منطقه است به گونه ای که براساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور در معابر منطقه روزانه ۱۶ تا ۱۷ ساعت پیک ترافیک داریم و این پیک در روزهای تعطیل به دلیل استقبال مردم از زیارتگاه ها، مراکز خرید، فضاهای طبیعی و کوهستانی مستقر در منطقه افزایش می یاید.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات سکنه منطقه یک، توسعه حمل ونقل عمومی از جمله مترو است، افزود: اتصال خط سه مترو در میدان نوبنیاد به ایستگاه تجریش در خط یک از سال گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار قرار گرفت و با موافقت شهردار تهران از گروه مشاوران خواستیم گزینه های مختلف توسعه مترو در این منطقه را بررسی کنند.

موسوی ادامه داد: مشاوران گزینه های مختلف را بررسی و نهایتا گزینه قابل اجرا را برای اتصال خط سه به یک مترو انتخاب کردند که نهایتا گزینه نهایی با عبور از خیابان پاسداران به طول بیش از ۸ کیلومتر انتخاب شد.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه از میدان نوبنیاد ابتدای خیابان پاسداران شروع می شود، در خیابان شهید باهنر ادامه می یابد و از میدان تجریش عبور و در خاتمه به خیابان زعفرانیه می رسد، افزود: کل ایستگاه های واقع در محدوده منطقه یک، ۷ ایستگاه شامل سه ایستگاه در پاسداران، دو ایستگاه در نیاوران، یک ایستگاه در میدان تجریش و یک ایستگاه در زعفرانیه (شهید فلاحی) قرار دارد و بعد از آن در صورت نیاز و مطالبه شهروندان بعد از زعفرانیه به خط ۱۰ در بزرگراه شهید چمران اتصال پیدا می کند.

موسوی با اشاره به انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری منطقه و شرکت مترو گفت: همچنین املاک مورد نیاز مترو برای تسریع در ساخت خط اتصالی و تجهیز کارگاه در اختیار این شرکت قرار داده شده است و با انعقاد قرار داد فی مابین شرکت مپنا و مترو نیز به نظر می رسد، هر چه سریعتر کلنگ پروژه اتصال خط سه به یک مترو به زمین زده می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    واقعا باید تاسف خورد از مدیرتی که توجهش به شمال شهر و ثروتمندان باشد تو این مناطق اکثر مردم ماشین دارند خیلی از مردم هم چندین ماشین دارند ماشین های لوکس و ثروت بسیار زیاد جز مختصات مردمان این مناطقه بعد ساخت مترو کیلومتری 800 میلیارد تومان را به این مناطق الویت می دهید ؟ در حال حاضر خط 1 و 3 به اندازه کافی این مناطق را پوشش داده الویت ساخت مترو باید جنوب شهر و امثال اسلامشهر ، قلعه حسن خان ، شهریار ، فردیس و ... باشد که خیلیاشون ماشین ندارند سرویس حمل و نقل درستی هم ندارند اکثرا هم قشر متوسط و ضعیفن اصلا شک نکنید آه این مردم متوسط و ضعیف شماها را خواهد گرفت 100 درصد تضمینی ، یعنی اگر تو زندگی هاتون به مشکل خوردین دردی بیماری مشکل زن و بچه ایی بالاخره بدونید از کجا خوردید اگر ادای مسلمان را درمی یارید حداقل اینو بفهمید دنیا نظم داره و یکجا این نظم خفتتون می کنه دیر و زود داره سوخت و سوز نداره 100 درصد تضمینی .

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین