| کد خبر: 235559 |

مدیرعامل راه آهن از در اولویت قرار گرفتن ساخت پروژه‌های ریلی آستارا- رشت و زاهدان-بیرجند به دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون ساخت پروژه‌ آستارا - رشت از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در دستور کار گرفته‌ است.

تین نیوز

سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در حاشیه کنفرانس توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و هند در جمع خبرنگاران، ویژگی‌های کریدور شمال به جنوب کشورمان را برشمرد و اظهار کرد: در مسیر ریلی کریدور شمال به جنوب یک حلقه مفقوده به طول ۱۶۴ کیلومتر وجود دارد که آقای مهندس قاسمی، وزیر محترم در نخستین روزهای ورودشان به وزارت راه و شهرسازی بر اولویت دادن به این پروژه تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وی تصریح کرد: هم اکنون ساخت این پروژه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در دستور کار گرفته است و با دستور آقای مهندس قاسمی این پروژه جزو پروژه‌های اولویت دار قرار گرفته است و امیدواریم که هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن شروع شود.

رسولی تاکید کرد: اما تا زمانی که مسیر ریلی این پروژه ساخته شود، ما با همکاری سایر کشورها، نخستین قطار ترانزیت از اروپا به هندوستان را در ماه گذشته از ایران عبور دادیم که در قطعه آستارا به رشت از حمل و نقل ترکیبی و به صورت جاده‌ای استفاده شد.

مدیر عامل راه آهن خاطرنشان کرد: پروژه ریلی دیگری نیز هم اکنون در دست ساخت است. این پروژه از چابهار به زاهدان است که با تاکید مقام معظم رهبری و تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی و با قدرت تمام، مراحل احداث آن در حال انجام است.

وی در ادامه اظهار کرد: این پروژه تنها بندر اقیانوسی ایران را به شبکه ریلی متصل می‌کند و با ساخت این پروژه، مسیر بسیار خوبی برای ترانزیت از آبهای آزاد دریا عمان به صورت ریلی، کشورهای حوزه CIS و اروپا ایجاد خواهد شد.

رسولی یادآور شد: البته قطعه بعدی این پروژه از زاهدان به بیرجند است که این پروژه نیز به دستور مهندس قاسمی، وزیر محترم راه و شهرسازی جزو پروژه‌های اولویت دار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای شکل گیری یک کریدور، تنها وجود راه آهن و خط کافی نیست افزود: طی نشست‌های مشترکی که با کشورهای مسیر داشتیم، موضوع بلکه موضوع تامین ناوگان مورد نیاز، تعرفه مورد نیاز و رقابتی و همچنین هماهنگی‌های گمرکی کشورها مسیر لازم است، تا یک کریدور فعال شکل بگیرد که در این رابطه هماهنگی‌های خوبی با کشورهای مسیر و ذی نفع صورت گرفته است.

از سرگیری حمل بار بین ایران و افغانستان از طریق شبکه ریلی؛ به زودی

 مدیرعامل راه آهن درباره مسیر ریلی بین ایران و افغانستان اظهار کرد: با کشور افغانستان قراردادی تنظیم شده است که طی آن بهره برداری از این خط تا وقتی که راه آهن افغانستان آمادگی پیدا کند، از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: اخیراً دوره‌های آموزشی هم برای همکاران‌مان در راه آهن افغانستان برگزار کردیم و کارکنان عملیاتی راه آهن افغانستان آموزش‌های لازم را در راه آهن ایران با موفقیت سپری کرده‌اند.

رسولی عنوان کرد: به دلیل مسایلی که اخیرا در افغانستان پیش آمده، توقف‌های کوتاهی ایجاد شده است؛ اما حمل بار در مسیر ریلی ساخته شده از این شبکه ریلی ساخته شده، از سرگرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با حمایت از سرمایه گذاران بخش غیر دولتی در ایجاد و توسعه مراکز لجستیکی جدید، این ظرفیت بسیار مهم را فعال نموده و در اختیار فعالان این بخش قرار دهند.  

گفتنی است، کنفرانس توسعه و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و هند به همت اتاق بازرگانی ایران و هند و با همکاری و مشارکت موسسه بین المللی پژوهش‌های صنعتی و تجاری در تهران برگزار شد و در این نشست دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند، رئیس انجمن دوستی ایران و هند، نماینده وزارت امور خارجه، معاون حمل و نقل منطقه آزاد تجاری صنعتی جابهار، رایزن اقتصادی سفارت هند و دیگر مسئولان و بازرگانان فعال کشورهای ایران و هند حضور داشتند.

در این نشست، از سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به دلیل مدیریت جهادی در رفع موانع و تسهیل گری در حمل و نقل ریلی از سوی بازرگانان حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راه اهن خاش تا چابهار هنوز تمام نشده ! چجوری راه اهن زاهدان تا بیرجند الویت قرار میدهیم! هنوز به اتمام نرسیده.

    اتمام ساخت راه اهن خاش چابهار این خط به شبکه ملی ریل متصل میکند.


    امیدواریم راه اهن بصره شلمچه ، هم با پیگیری ها مقامات در زمان موعد قرار افتتاح بشود .

  • سعید 0 0

    سلام. این هم شد اولویت بندی ؟ زاهدان که هنوز به چابهار وصل نیست چرا باید به بیرجند ریل داشته باشه؟ اولا
    ثانیا ) منظورتون از قرار داد با کشور افغانستان ، دولت طالبان هست؟ مگه اونها رو به رسمیت شناختید؟
    ثالثا) این دوره آموزشی که اخیراً برای همکاران تان در راه آهن افغانستان برگزار کردید ، آموزش به کارکنان طالبانی بوده آیا؟
    بقول دوست ناشناسمون راه آهن شلمچه - بصره کجای این اولویت بندی هست؟

  • سعید 0 0

    دیروز آقای رئیسی رفتن بوشهر که راه اهن شیراز رو تکونش بدن.این کجای اولویت بندی قرار میگیره ؟

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. ‎خط آهن شیراز_بوشهر_عسلویه که اخیرا در سفر رییس جمهور به بوشهر بر آن تاکید شد در ردیف چندم فهرست اولویت بندی احداث خطوط ریلی جدید قرار دارد؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید