| کد خبر: 239001 |

مشکلات حمل و نقل ریلی و تاخیرهای طولانی موجب کاهش سهم حمل و نقل ریلی باری و مسافری و بی اعتمادی متقاضیان شده و حتی مشتریان سنتی حمل و نقل باری را نیز به سوی حمل و نقل جاده ای سوق داده است.

تین نیوز

روز گذشته 16 دی ماه خرابی مکرر و آتش گرفتن تراکشن موتور محور دوم لکوموتیو ٢٠٠٤  قطار مسافری بندرعباس به تهران در ایستگاه تزرج موجب تاخیر هشت ساعت این قطار شد.

به گزارش تین نیوز، این حادثه موجب شد قطار بندر عباس تهران نیز با تاخیر چهار ساعته از مبدا حرکت کند.

برخی کارشناسان در این زمینه معتقدند وضعیت لکوموتیو و قطارهای مسافری راه‌ آهن خوب نیست و دست های پشت_پرده در حال نابودی بزرگترین سرمایه‌ های راه آهن هستند.

به اعتقاد آنان مشکلات حمل و نقل ریلی و تاخیرهای طولانی موجب کاهش سهم حمل و نقل ریلی باری و مسافری و بی اعتمادی متقاضیان شده و حتی مشتریان سنتی حمل و نقل باری را نیز به سوی حمل و نقل جاده ای سوق داده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در مدت 10 روز گذشته چندین حادثه دیگر نیز  در بخش حمل و نقل ریلی رخ داده است.

از جمله آنها می توان به سانحه ای اشاره کرد که هفتم دی ماه امسال در ایستگاه انجیلاوند رخ داد.

در این حادثه  یک دستگاه لکوموتیو‌ جی ام در هنگام مانور در هنگام جابجایی واگن های شن کش از خط خارج شد.

این در حالی است که هشتم دی ماه نیز در حادثه ای دیگر در ایستگاه راه آهن تهران لکوموتیو ۱۲۰-۴۰ با استیم ۰۵۲ در خط مهاجر برخورد کرد که به آسیب دیدگی شدید استیم و واگن متوقف قبل آن منجر شد.

در بامداد همین روز در بلاک زیرآب به شیرگاه در راه آهن شمال ۱۴ واگن باری از خط خارج شدند که  این حادثه منجر به خسارت شدید به خط و واگن‌ ها و مسدودی خط شد.

در حادثه ای دیگر و در تاریخ 13 دی ماه نیز ریل باس گرمسار تهران  بعد از خروجی ایستگاه راه آهن گرمسار دچار آتش سوزی شد که گفته شد  بعد از حادثه آتش سوزی ترنست، خروج از خط قطار باری در راه آهن شمال این حادثه از پرخطر ترین حوادث راه آهن می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام.سریال ادامه دار سوانح ریلی زمانی پایان می یابد که نگه داری از داشته ها را بر خرید ناوگان نو ترجیح بدهیم.
    یادمان نرود که منابع محدود هستند و درستش این ست که به جیبمان نگاه کنیم هر وقت از براورد نیاز نگه داری فارغ شدیم و اگر چیزی تَهَش ماند برویم جایگزین نو بخریم.
    هر چند میدانم خرید ناوگان نو ( بخصوص اگر از خارج باشد ) خیلی وسوسه بر انگیز است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید