| کد خبر: 236306 |

با ساز و کارهای ترسیم شده عملیات اجرایی همه قطعه‌‎های پروژه راه آهن بوشهر-شیراز فعال می‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده این کمیسیون در صندوق توسعه ملی و اصل ۹۰ گفت: با ساز و کارهای ترسیم شده عملیات اجرایی همه قطعه‌‎های پروژه راه آهن بوشهر-شیراز فعال می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی روز جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: قطعه یک و دو این پروژه از سمت شیراز فعال شده و برای قطعه‌‎های سه و چهار نیز مقرر شده از ظرفیت منابع اعتباری ماده ۵۶ استفاده شود.

وی بیان کرد: برای سایر قطعه‌‎های راه آهن بوشهر-شیراز نیز طرحی در دستور کار است تا پتروشیمی‌‎ها پروژه را فاینانس کنند.

دشتی اردکانی ادامه داد: از مجموع ۴۰ تا ۵۰ پتروشیمی و فازهای پالایشگاهی و توسعه ای پارس جنوبی در منطقه علسویه  چنانچه هر کدام به اندازه یکهزار میلیارد تومان فاینانس کنند در مدت چند سال از محل عوارض عبور از ریل این اصل و سود سرمایه‌‌گذاران به آنها بازگردانی شود.

وی افزود: در هفتمین سفر رئیس چمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان فارس پیش بینی شده ۲۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت به پروژه راه آهن شیراز- بوشهر اختصاص پیدا کند.

دشتی اردکانی اظهار داشت: این خط ریلی بیش از اینکه کمکی به استان‌های فارس و بوشهر باشد کمک به کل کشور است زیرا ظرفیت‌‌های تولیدی بوشهر و عسلویه را وارد اقتصاد کشور کرده و رونق این عرصه را فراهم می‌‌کند.

وی افزود: بنابراین به پروژه راه‌‎آهن بوشهر-شیراز نگاه ملی وجود دارد و تلاش می‌شود تا با نگاهی فرا منطقه‌ای این پروژه با شتاب بیشتری دنبال شود.

دشتی اردکانی در بخش دیگری اظهار داشت: در شرایط کنونی سهم ارزش افزوده گاز استان‌‌های اصفهان و کرمان از استان‌های فارس و بوشهر بیشتر است زیرا ارزش افزوده در زنجیره نهایی از مصرف کننده گرفته می‎‌شود که این رویکرد ارزش افزوده گاز را به استان مصرف کننده می‌‎رساند، در صورتی که این ارزش افزوده باید به تولید کننده گاز اختصاص یابد.

وی عنوان کرد: در ارتباط با سه درصد نفت و گاز نیز به واسطه اینکه گاز  صادر نمی‌‌شود بایدمانند نفت معادل سازی شود تا سهم استان‌های تولیدکننده به نحو مطلوبی محقق شود.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه‌های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه‌های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند.

اعضای این کمیسیون صبح امروز از تاسیسات بندری بوشهر بازدید و در ادامه نیز بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر را به عنوان برنامه پایانی سفر خود به بوشهر در دستور کار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خط اهن بوشهر فقط بخاطر دلایل سیاسی مثل ،رییسعلی دلواری و قیامش از چشم افتاد درحالیکه بوشهر از بنادر بزرگ ایران در خلیج فارس بود.

    مسیر این خط بدلیل عبور از مناطق عشایر قشقایی و همینطور قضیه تنگستان دشستان مسکوت شد ، الان بزرگترین بندر کشور ما و پرترافیک ترین ان بندر شهید رجایی بندرعباس هست در سال ۷۰ متصل شد! جالب دو بندر بزرگ بوشهر و بندرعباس ما از این ساخت خط اهن مدتها کنار گذاشته شده بودند. ۱۰۰ سال طول کشید تا دوباره اتصال ریلی انها مطرح و اغاز شود

    ساخت خط اهن بوشهر شیراز کریدور شمال جنوب ایران را تقویت میکند

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید