| کد خبر: 228586 |

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن اردبیل تزریق می‌شود

استاندار اردبیل از تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای قطعات مختلف پروژه را آهن اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی در دو ماه اول سال جاری خبر داد.

تین نیوز

استاندار اردبیل از تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای قطعات مختلف پروژه را آهن اردبیل با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک ملی در دو ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، اکبر بهنامجو  روز یکشنبه در جریان بازدید معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی از روند اجرای قطعات مختلف راه آهن اردبیل - میانه افزود: تلاش شده با تزریق اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته از محل بانک ملی و منابع عمومی دولت و همچنین با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی که تزریق می شود، روند ریل‌گذاری و اجرا بیش از پیش تسریع شود.

وی بیان کرد: با تزریق به موقع اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی در اواخر سال گذشته، هم اکنون پیمانکاران تمام قطعات راه آهن از اولین روز بعد از تعطیلات نوروز مستقر و عملیات اجرا را در پروژه شروع کرده‌اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در جریان بازدید از تمام قطعات راه آهن اردبیل - میانه صورت جلسه کاری با همه پیمانکاران امضا شد تا بتوانیم با تسریع در روند اجرا زیرسازی را تا ۲۰ خرداد به پایان برسانیم.

بهنامجو با اشاره به اینکه تمامی قطعات راه آهن در حال اجرا بوده و تا ۲۰ خرداد ماه زیرسازی را انجام می دهند، اضافه کرد: در سه قطعه از قطعات راه آهن به دلیل جایگزین شدن پیمانکار جدید و همچنین سختی کار در منطقه زیرسازی تا مرداد ماه انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به انجام ریل‌گذاری ۵۲ کیلومتر از مسیر راه آهن،اظهار کرد: با توجه به عدم ورود ریل از خارج از کشور، ریل‌های تولیدی  داخل کشور  خریداری  شده و با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته سهمیه استان برای اختصاص ریل افزایش می‌یابد.

بهنامجو به بازدید از ایستگاه‌های در حال اجرای راه آهن اشاره کرد و افزود: اجرای ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: سه ایستگاه دیگر به غیر از ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل در حال اجرا بوده که یک ایستگاه تا خرداد ماه و 2 ایستگاه دیگر تا مرداد ماه تکمیل می شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی هم در این بازدید از انجام ۸۸ درصد از زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل خبر داد.

عباس خطیبی بیان کرد: پروژه راه آهن اردبیل ، جزو سخت‌ترین پروژه های ریلی کشور است و تلاش می کنیم با ایجاد شرایط مناسب در سالجاری هم به اجرای این پروژه شتاب دهیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته با وجود محدودیت و تنگناهای مختلف، اقدامات زیر سازی و ریل گذاری این پروژه انجام شد و در تداوم کار برنامه‌ریزی مالی و اجرایی برای ادامه روند این پروژه با حضور پیمانکاران و بازدید میدانی از تمام قطعات انجام شده و تلاش می کنیم شرایط مناسبی را برای ادامه اجرا فراهم کنیم.

او با اشاره به ریل گذاری بیش از ۵۱ کیلومتر از پروژه راه آهن اردبیل گفت: ایستگاه اول راه آهن اردبیل نیز بالای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خرداد ماه تکمیل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با رفع مشکلات و ایجاد شرایط مساعد، کار اصلی پروژه در شش ماهه اول سال به ثمر برسد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.